Klienci chcą dopasowanych ofert

opublikowano: 19-12-2018, 22:00

Personalizacja to proces pozwalający na indywidualne dostosowanie strategii marketingowych do konkretnego klienta, w zależności od dokonywanych przez niego wyborów zakupowych i preferencji.

Nazywana jest również marketingiem indywidualnym, bo polega na koncentrowaniu się na każdym konsumencie osobno, na podstawie jego upodobań i zainteresowań. A jak personalizację odbierają sami klienci? 32 proc. pytanych postrzega ją jako formę dostosowania usług do potrzeb — wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę Epsilon. Natomiast 16 proc. konsumentów słysząc o niej myśli o rabatach i ofertach specjalnych, a 8 proc. — o konkretnych produktach lub usługach. Trzy czwarte respondentów uważa, że personalizacja jest bardzo dobrą strategią zrozumienia zachowań konsumentów i zaspokajania ich potrzeb, natomiast dwóch na trzech ankietowanych przyznało, że zgodzili się na to, aby dostarczać firmom informacje o sobie w celu otrzymywania spersonalizowanych ofert.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu