Klienci chcą rezerwacji online

opublikowano: 27-09-2018, 22:00

89 proc. przewoźników nie oferuje sprzedaży biletów za pośrednictwem sieci, choć kupujący właśnie tego oczekują.

Mimo, że 73 proc. firm transportowych ma stronę internetową, zaledwie 11 proc. z nich prowadzi sprzedaż biletów online — wynika z badania przeprowadzonego przez Busradar.pl. Co więcej, aż 81 proc. z nich w ogóle nie zamierza wprowadzać sprzedaży w sieci. Jak czytamy w raporcie, powodów takiego stanu rzeczy może być kilka. Jednym z nich jest to, że 21 proc. przewoźników ocenia, że w obszarze swojej działalności nie ma konkurencji.

— Ta postawa może być krótkowzroczna. Po zagospodarowaniu najbardziej dochodowych kierunków, giganci branży, tacy jak Flixbus, na pewno zwrócą uwagę na mniej oczywiste, a wciąż dochodowe połączenia — komentuje Martin Rammensee, prezes firmy Busradar.pl.

Tymczasem, jak wynika z danych Eurostatu, już 45 proc. Polaków kupuje online. Wśród produktów i usług, które rodacy chcieliby nabywać w przyszłości przez internet, to właśnie „podróże i rezerwacje” zajmują pierwsze miejsce — wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”.

— Ta informacja powinna zmotywować przewoźników do szerszego wykorzystania internetu. Klienci oczekują nie tylko szybkiego dostępu do informacji o podróżach, lecz także chcą od razu poczynić z tej wiedzy praktyczny użytek kupując bilet — przekonuje Martin Rammensee.

Warto jednak zadać sobie pytanie: jak to możliwe, że skoro tylko 11 proc. firm przewozowych oferuje sprzedaż online, podróże i rezerwacje są tak wysoko na liście najbardziej obecnych i pożądanych ofert w internecie? Można domniemywać, że jest to zasługą największych dostawców tego typu usług. Małym firmom trudno z nimi konkurować i często dają za wygraną już w przedbiegach. Jak zauważają eksperci z Busradar.pl. — niepotrzebnie. Pomocne mogą tu się okazać platformy zrzeszające branże, oferujące np. usługi turystyczne. Dzięki nim MŚP mają szansę dotrzeć z ofertą do zainteresowanych.

— Nawet działając na małym, lokalnym rynku, za pośrednictwem tego typu platform, mogą na bieżąco obserwować potrzeby klientów i reagować na zmieniające się oczekiwania — podsumowuje przedstawiciel Busradar.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Klienci chcą rezerwacji online