Klienci flotowi usatysfakcjonowani

Sylwia Wedziuk
opublikowano: 22-03-2013, 00:00

Kierowcy flotowi lepiej oceniają serwisy specjalizujące się w naprawach mechanicznych niż warsztaty blacharskie.

Klienci Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) dobrze oceniają usługi serwisów mechanicznych i blacharskich, sprawność assistance oraz aplikację wspierającą wymianę opon — wynika z Badania Satysfakcji Kierowców przez TNS Polska na ok. 700 klientach członków PZWLP. Przed drugą połową ub.r. z usług serwisów mechanicznych w ciągu roku skorzystało77 proc. respondentów, naprawy w warsztatach blacharskich wykonało 32 proc. firm, a usługi assistance przydały się 20 proc. z nich. Pozytywne oceny w przypadku elastyczności przy umawianiu się na wizytę w serwisie mechanicznym i dogodnych terminów napraw pojawiły się w przypadku 9 na 10 ankietowanych (58 proc. najwyższych ocen). 56 proc. doskonale oceniło także łatwość kontaktu z firmą flotową. Klienci byli również zadowoleni z jakości usług oferowanych przez wybrany serwis (52 proc. najwyższych ocen) oraz odległości od serwisu, w którym obsługiwano samochód (50 proc.).

W większości badanych obszarów serwisy specjalizujące się w naprawach mechanicznych zostały ocenione lepiej niż warsztaty blacharskie. W przypadku tych drugich najlepiej klienci oceniali dostępność samochodu zastępczego (50 proc. najwyższych ocen), elastyczność przy umawianiu się i dogodne terminy napraw (50 proc.), jakość usług oferowanych przez wybrany serwis (49 proc.) oraz łatwość kontaktu z firmą flotową (48 proc.). Nieco niższe noty zyskały odległość od serwisu, w którym obsługiwano samochód, oraz aktualizacja przez firmę flotową informacji o przebiegu serwisowania.

W ramach usługi assistance najwyższe wskazania otrzymały jakość i sprawność działania oraz łatwość kontaktu. Tylko nieznacznie słabiej wypadła szybkość przyjazdu na miejsce awarii czy wypadku. Jakość i sprawność udzielonej kierowcy pomocy zyskała 57 proc. ocen doskonałych i bardzo dobrych. Łatwość kontaktu to łącznie 90 proc. pozytywnych not. Niemal co trzeci badany kierowca (29 proc.) korzystał z aplikacji wspomagającej wymianę opon. Wśród nich większość (84 proc.) określiło ją pozytywnie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu