Klienci powściągliwi wobec promocji

opublikowano: 22-11-2018, 22:00

Polacy to świadomi konsumenci — połowa korzysta ze zniżek, ale tylko wtedy, gdy dotyczą one produktów, które chcieli kupić. Przynajmniej tak deklarują.

Mimo że polski konsument uwielbia zakupowe okazje, to ma do nich zdroworozsądkowe podejście — wynika z najnowszego raportu „Polaków portfel własny — kochamy okazje”, zrealizowanego przez Santander Consumer Bank. I chociaż co czwarty czekał na dzisiejsze obniżki cen z okazji Czarnego Piątku (ang. Black Friday), handlowcy nie powinni spodziewać się konsumenckiego szaleństwa. Bo choć 47 proc. ankietowanych Polaków korzysta z okazji zakupowych, to robi to tylko wtedy, gdy obejmują one produkty, które zamierzali wcześniej kupić. Natomiast 27 proc. twierdzi, że w ogóle nie zwraca uwagi na promocje.

Spośród wachlarza technik sprzedażowych, którymi kuszą klientów sprzedawcy, najlepiej ocenianą jest „drugi lub kolejny produkt za grosz” (44 proc. odpowiedzi). Natomiast 41 proc. respondentów wskazało na rabaty dostępne na wybrane towary. Na co czwartego kupującego najlepiej zadziała możliwość skorzystania z darmowej dostawy online, a na co piątego — rabat na kolejne zakupy. Zaledwie 16 proc. badanych będzie skłonnych do zakupów dzięki zniżkom, jakie można uzyskać w ramach programu lojalnościowego. Z kolei 14 proc. doceni obniżkę ceny za korzystanie z określonej formy płatności, np. z karty kredytowej.

Kobiety znacznie częściej niż mężczyźni deklarują korzystanie z obniżek cenowych, np. podczas Black Friday. Ponadto zdecydowanie więcej pań (19 proc.) niż panów (6 proc.) docenia korzyści płynące z przynależności do programów lojalnościowych. Co czwarta Polka deklaruje, że nie lubi wydawać za dużo i zawsze wybiera produkty po obniżce. Mężczyźni z kolei chętniej korzystają z list zakupowych, które powstają po to, aby do koszyka trafiło tylko to, co jest im potrzebne (korzysta z nich 10 proc. panów i 5 proc. pań). Ponad połowa ankietowanych stwierdziła, że zniżki cenowe to realny sposób na zaoszczędzenie pieniędzy — nawet do 100 zł miesięcznie.

Weź udział w konferencji "III Customer Experience Transformation", 4-5 grudnia 2018 r., Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Gospodarka / Klienci powściągliwi wobec promocji