Klienci wybierają voiceboty

13-08-2018, 22:00

Słyszeliście o wirtualnych asystentach głosowych? Do nich należy przyszłość — i do firm, które zdecydują się na ich stosowanie.

W ciągu najbliższych trzech lat aż 40 proc. konsumentów w kontaktach z firmami będzie korzystać wyłącznie z wirtualnych asystentów głosowych, tzw. voicebotów — wynika z badań Capgemini. Zmianę przyzwyczajeń konsumentów potwierdzają statystyki Google’a. Już teraz 20 proc. wszystkich wyszukiwań jest inicjowanych dźwiękowo.

Obecnie voiceboty są najczęściej wykorzystywane do poszukiwania informacji — newsów, prognoz pogody, przepisów czy ofert produktów i usług (82 proc.). 67 proc. ankietowanych wskazuje, że przy pomocy tej formy komunikacji zarządza platformami muzycznymi oraz wideo, zaś 36 proc. kontaktuje się z obsługą klienta i prosi o wsparcie w przypadku napotkania problemu lub uzupełnienia wiedzy o produkcie. Według ekspertów Capgemini, to właśnie ten obszar wkrótce zacznie zyskiwać na znaczeniu. Będzie to wynikać m.in. z rosnących możliwości wirtualnych asystentów głosowych i doświadczeń konsumentów, którzy będą z nich korzystać.

Zdaniem autorów raportu, wykorzystywanie voicebotów zmieni handel. Skala wydatków na działania z wykorzystaniem wirtualnych asystentów ma bowiem rosnąć aż sześciokrotnie szybciej niż tych realizowanych za pośrednictwem pozostałych kanałów interakcji. W rezultacie do 2021 r. już 18 proc. wszystkich zakupów na platformach online będzie wykonywanych dzięki obsłudze głosowej. Co ciekawe, osoby, które nigdy wcześniej nie zawierały transakcji w ten sposób, sądzą, że w tej samej perspektywie czasu 7 proc. ich e-zakupów zostanie sfinalizowanych dzięki voicebotom.

— Aby zwiększyć satysfakcję klientów z korzystania z wirtualnej obsługi głosowej, kluczowe jest zaoferowanie im takiego asystenta, który będzie w stanie zrozumieć ich intencje — bez względu na akcent czy dykcję. Takie oczekiwania ma ponad 80 proc. uczestników badania — komentuje Maciej Stanusch, prezes Stanusch Technologies.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Klienci wybierają voiceboty