Takiej odpowiedzi udzieliło 81 proc. uczestników badania „Zarządzanie doświadczeniami klienta (CX) w erze RODO — jak Polacy dbają o ochronę informacji o sobie”, przeprowadzonego przez KPMG w Polsce. Dla 44 proc. badanych inny akceptowany kontakt to SMS, a dla 24 proc. — powiadomienia w aplikacji mobilnej. Według badania, w związku ze zbyt agresywnym narzucaniem ofert handlowych, 17 proc. respondentów wycofało zgody marketingowe w ciągu ostatniego roku, 24 proc. zrobiło to wcześniej, a 12 proc. badanych deklaruje, że zamierza odwołać swój akces na przetwarzanie danych osobowych w najbliższej przyszłości. Z takimi decyzjami muszą liczyć się głównie sieci handlowe. 35 proc. ankietowanych wskazało, że już podjęło takie postanowienia lub to planuje. Według KPMG, po wejściu w życie reformy ochrony danych osobowych i większych uprawnień konsumentów, wycofywanie pozwoleń może być częstsze, niż na to wskazuje badanie.