Dziś światowa premiera filmu „Gwiezdne wojny — Część II — Atak Klonów”. Czas premiery zbiegł się jednak z okresem gorączki poprzedzającej mistrzostwa świata w piłce nożnej w Korei i Japonii, w których zagra polska reprezentacja. Z tego powodu firmy, które dotychczas wykorzystywały „filmową” okazję do promocji, postawiły na kibiców.
Polskim dystrybutorem „Gwiezdnych wojen” jest Syrena Entertainment Group. Nie wiadomo, jak wielki poniesie koszt promocji filmu.
— Jest on większy niż przy promowaniu pierwszej części „Gwiezdnych wojen — Mrocznego Widma” trzy lata temu. — mówi enigmatycznie Jacek Probulski z Syreny.
Wpływy z „Mrocznego Widma” wyniosły w Polsce ponad 19 mln zł. Film obejrzało prawie 1,4 mln widzów. Premierze towarzyszyły akcje promocyjne w sieci KFC i Pizza Hut oraz producentów chipsów. Dziś jedynie producent płatków Nestle wprowadził na rynek specjalną ich serię w oryginalnych opakowaniach.
Serię nowych zabawek wprowadziło tylko Lego.
Wygląda na to, że ze szczęścia pękną w tym roku kibice piłkarscy. Fanom „Gwiezdnych wojen” zostaje tylko pęknąć z przejedzenia płatkami śniadaniowymi. Ale Moc i tak będzie z Nimi.