Kłopoty Sony w 30-lecie debiutu Walkmana

KNS, yahoo.com
opublikowano: 2009-07-01 12:10

Sony, japoński gigant elektroniki użytkowej próbuje odzyskać swoją kreatywną i pionierską reputację jaką miał 30 lat temu, kiedy światło dzienne ujrzał pierwszy Walkman.

W momencie gdy urządzenie wchodziło na rynek, witryny sklepowe i reklamy pokazywały zadowolonego skateboarder'a, który demonstrował możliwość słuchania muzyki w różnych warunkach poza domem. Urządzenie z 1979 roku okazało się wielkim hitem.

Kłopoty Sony w 30-lecie debiutu WalkmanaKłopoty Sony w 30-lecie debiutu Walkmana

Dzisiaj światowy potentat ma jednak poważne kłopoty finansowe. Firma straciła 1,02 mld USD w ostatnim roku fiskalnym, który zakończył się w marcu 2009 r. To pierwsza strata od 14 lat. Prognozy nie są optymistyczne i zapowiadają, że koncern znajdzie się jeszcze niżej pod kreską.

Sony sprzedało w sumie 385 mln Walkman’ów na całym świecie. Później sprzęt ewaluował do odtwarzania „compact disks", następnie do „minidisks” – mniejszej wersji CD i ostatecznie do plików cyfrowych.

Dla porównania Apple sprzedał 210 mln iPodów w przeciągu ośmiu lat.

Według specjalistów nadzieją dla Sony jest PlayStation 3 i przenośna konsola PlayStation Portable (PSP).