Kłopoty Sony w 30-lecie debiutu Walkmana

KNS, yahoo.com
opublikowano: 01-07-2009, 12:10

Sony, japoński gigant elektroniki użytkowej próbuje odzyskać swoją kreatywną i pionierską reputację jaką miał 30 lat temu, kiedy światło dzienne ujrzał pierwszy Walkman.

W momencie gdy urządzenie wchodziło na rynek, witryny sklepowe i reklamy pokazywały zadowolonego skateboarder'a, który demonstrował możliwość słuchania muzyki w różnych warunkach poza domem. Urządzenie z 1979 roku okazało się wielkim hitem.

Kłopoty Sony w 30-lecie debiutu WalkmanaKłopoty Sony w 30-lecie debiutu Walkmana

Dzisiaj światowy potentat ma jednak poważne kłopoty finansowe. Firma straciła 1,02 mld USD w ostatnim roku fiskalnym, który zakończył się w marcu 2009 r. To pierwsza strata od 14 lat. Prognozy nie są optymistyczne i zapowiadają, że koncern znajdzie się jeszcze niżej pod kreską.

Sony sprzedało w sumie 385 mln Walkman’ów na całym świecie. Później sprzęt ewaluował do odtwarzania „compact disks", następnie do „minidisks” – mniejszej wersji CD i ostatecznie do plików cyfrowych.

Dla porównania Apple sprzedał 210 mln iPodów w przeciągu ośmiu lat.

Według specjalistów nadzieją dla Sony jest PlayStation 3 i przenośna konsola PlayStation Portable (PSP).

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KNS, yahoo.com

Polecane