Kłótnia o kolor krzyżówek

JBR
opublikowano: 2005-12-23 00:00

Czy kolor stron czasopisma może być marką? Wydająca krzyżówki panoramiczne Oficyna Wydawnicza Press-Media stara się o unieważnienie znaku towarowego rywala — Agencji Wydawniczej Technopol. Znak ten składa się z sześciu kolorów tęczy, tworzących zewnętrzne grzbiety wydawnictw Technopolu.

Press-Media twierdzi, że po pierwsze, znak nie ma tzw. zdolności odróżniającej i nie nadaje się na markę. Po drugie, narusza prawa Press-Mediów do ich znaków, zarejestrowanych w formie ramek z kolorowymi obwódkami.

W piątek sprawę miał rozstrzygnąć Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. Rozprawa została jednak odroczona na wniosek Technopolu. Chciał on poczekać na wynik procesu cywilnego przed Sądem Okręgowym w Częstochowie, gdzie obie firmy zarzucają sobie wzajemnie nieuczciwą konkurencję. Tu jednak rywale mieli pecha — wyznaczona na miniony czwartek rozprawa nie odbyła się z powodu choroby sędziego.