KLUB KOJARZY METRO Z LAUREATAMI NAGRÓD

Renata Zawadzka
05-07-1999, 00:00

KLUB KOJARZY METRO Z LAUREATAMI NAGRÓD

Wystawa laureatów nagród Polskiego Klubu Biznesu

Hotel Forum gościł zorganizowaną po raz pierwszy imprezę targowo-wystawienniczą laureatów nagród przyznawanych corocznie przez Polski Klub Biznesu. Szczególnymi gośćmi byli przedstawiciele grupy Metro, deklarujący chęć nawiązania kontaktów handlowych z nagrodzonymi firmami.

— Jest to jedna z form promowania naszych produktów na rynku Europy i świata. Tym razem postanowiliśmy fizycznie zobowiązać zachodnich kontrahentów do zainteresowania polską ofertą, czego dowodem jest obecność na wystawie Karla-Josefa Bauma, dyrektora wykonawczego grupy Metro z Kolonii. Mamy nadzieję, że zapoczątkowana tą wystawą akcja promocyjna w efekcie wywoła zjawisko pewnej symetrii: w super- i hipermarketach europejskich będą sprzedawane polskie produkty, na takich samych zasadach jak zachodnie goszczą u nas. Tą wystawą w pewnym sensie przechodzimy od świętowania do działania — mówi Ryszard Konwerski, prezes PKB.

W wystawie wzięło udział 25 producentów i usługodawców — to zaledwie fragment oferty laureatów nagród PKB. Jak deklarują ci ostatni, zaprezentowane na niej polskie produkty nie odbiegają od europejskiego poziomu. Niektórzy wystawcy, tak jak Firma Roleski, już wcześniej nawiązali współpracę z zachodnimi sieciami sprzedaży. Także dla grupy Metro udział w wystawie nie jest pierwszą okazją do zapoznania się z dobrym polskim produktem.

— Warto zaznaczyć, że już przed 1990 rokiem sprowadzaliśmy bardzo dużo polskich wyrobów. Ich jakość oceniamy wysoko, toteż jesteśmy zainteresowani coraz szerszym wprowadzaniem ich do naszych sieci handlowych, funkcjonujących zarówno w Polsce, jak i w Europie. Obecny w Polsce Real może się poszczycić chyba rekordowym wynikiem, bowiem ma 90 proc. polskich produktów w swej ofercie. Jedyny błąd, który polskie firmy powoli eliminują, to niewysoka jakość opakowań. Tymczasem opakowanie „sprzedaje” produkt, przyciągając wzrok i budząc chęć zakupu. Należy zatem położyć nacisk na kształcenie kadr w zakresie marketingu — uważa Karl-Josef Baum.

SZANSA NA WSPÓŁPRACĘ: Bardzo nam zależało na tym, żeby ta wystawa dała konkretne efekty. Stąd zaproszenie firmy GBS Polska, reprezentującej w naszym kraju grupę Metro, do współuczestnictwa w niej. Zamierzamy kontynuować tego rodzaju promocyjne działania — zapowiada Ryszard Konwerski, prezes PKB (na zdjęciu od lewej: Zygmunt Nizioł, przewodniczący Kapituły PKB, Karl-Josef Baum, dyrektor wykonawczy Metro, Ryszard Konwerski i Hartmut Suray, członek zarządu GBS Polska).

DOBRY POMYSŁ: Przy tak różnorodnej ofercie laureatów ta wystawa to świetna okazja, by zaprezentować się bezpośrednio przedstawicielom sieci handlowej. Szkoda tylko, że nie jest ona udostępniona szerszemu gronu zwiedzających — żałuje Bogusław Dębski, prezes Inco-Veritas.

GRATULACJE: Marzena Kułakowska, szefowa firmy Kronen, już od 10 lat produkuje w Polsce m.in. ziemię do kwiatów. Jej ofertą zainteresował się Wojciech Kodłubański, radca ministra gospodarki, który na wystawę przyszedł w imieniu nieobecnego ministra Bernarda Błaszczyka.

ASPIRACJE: Mam nadzieję, że podobnie jak Astra w ubiegłym roku, w tym roku tytuł Produktu Roku uzyska nasza Vectra, produkowana na Żeraniu. Liczymy na dostąpienie tego zaszczytu — mówi Zbigniew Lazar, szef PR w GM Poland i Opel Polska.

CHWAŁA POŚREDNIKOM: Nie zawsze jesteśmy w stanie sprostać dostawom do sieci „na godzinę”. Hurtownie natomiast poradzą sobie z tym świetnie — sygnalizuje Lidia Szkobel z ZPZ Lubiana.

HOSSA: Zdobyliśmy około 12 proc. polskiego rynku. Niemal cała nasza oferta jest obecna w Biedronkach i w sieci Geant. Do pełni szczęścia brak nam kontraktu z siecią Real — mówi Tadeusz Romański z Firmy Roleski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Renata Zawadzka

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / KLUB KOJARZY METRO Z LAUREATAMI NAGRÓD