KNF kontra kłamliwe reklamy

MAZ
20-10-2008, 00:00

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) wprowadziła zbiór zasad, dotyczących reklamowania się przez banki, fundusze i towarzystwa ubezpieczeniowe. Zasady nie mają mocy prawnej, ale ułatwiają tworzenie reklam zgodnie z prawem. Chodzi o jednoznaczne przedstawianie ofert, używanie zrozumiałej terminologii, a w przypadku banków — podawanie rzeczywistego oprocentowania lokat i kredytów w stosunku rocznym. KNF zapowiada, że będzie karała za nieuczciwe reklamy. Maksymalna kara dla banków to 1 mln zł, dla funduszy — 0,5 mln zł, a dla ubezpieczycieli — 0,5 proc. składki zebranej w poprzednim roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAZ

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / KNF kontra kłamliwe reklamy