Izba Gospodarcza "Farmacja Polska", Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medycznych "Polfarmed" oraz Polski Związek Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego podpisali we wtorek Kodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej dla leków wydawanych z przepisu lekarza.
Prezes Izby "Farmacja Polska" Irena Rej powiedziała na konferencji prasowej, że celem kodeksu jest ograniczenie nieprawidłowości występujących w reklamach leków. Wyjaśniła, że reklamy często zawierają wyolbrzymione lub mylące informacje, nie zatwierdzone w charakterystyce produktu leczniczego. "Tym samym kodeks podnosi bezpieczeństwo pacjenta" - dodała.
Autorzy kodeksu podkreślali, że największe spory dotyczą reklam leków zamieszczanych w specjalistycznych pismach medycznych oraz tych, które trafiają bezpośrednio do lekarzy.
Rej wyjaśniła, że kodeks jest wynikiem zmian, które zaszły w prawie farmaceutycznym oraz na rynku leków.
Kodeks reguluje zagadnienia stosowania informacji i reklamy leków w ramach działań marketingowych. W przypadku naruszenia postanowień kodeksu, organizacje, które opracowały dokument, będą powoływać Komisję Farmaceutycznej Etyki Marketingowej.