Kodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej

Polska Agencja Prasowa SA
28-02-2006, 17:02

Izba Gospodarcza "Farmacja Polska", Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medycznych "Polfarmed" oraz Polski Związek Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego podpisali we wtorek Kodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej dla leków wydawanych z przepisu lekarza.

Izba Gospodarcza "Farmacja Polska", Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medycznych "Polfarmed" oraz Polski Związek Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego podpisali we wtorek Kodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej dla leków wydawanych z przepisu lekarza.

        Prezes Izby "Farmacja Polska" Irena Rej powiedziała na konferencji prasowej, że celem kodeksu jest ograniczenie nieprawidłowości występujących w reklamach leków. Wyjaśniła, że reklamy często zawierają wyolbrzymione lub mylące informacje, nie zatwierdzone w charakterystyce produktu leczniczego. "Tym samym kodeks podnosi bezpieczeństwo pacjenta" - dodała.

        Autorzy kodeksu podkreślali, że największe spory dotyczą reklam leków zamieszczanych w specjalistycznych pismach medycznych oraz tych, które trafiają bezpośrednio do lekarzy.

        Rej wyjaśniła, że kodeks jest wynikiem zmian, które zaszły w prawie farmaceutycznym oraz na rynku leków.

        Kodeks reguluje zagadnienia stosowania informacji i reklamy leków w ramach działań marketingowych. W przypadku naruszenia postanowień kodeksu, organizacje, które opracowały dokument, będą powoływać Komisję Farmaceutycznej Etyki Marketingowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Kodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej