Kolejny przetarg na Honkera

PJ
opublikowano: 10-01-2008, 00:00

Zakup praw do produkcji terenówek z Lublina nie ma sensu bez kupienia majątku zbankrutowanego Intralla. Ten ma bowiem maszyny.

Zakup praw do produkcji terenówek z Lublina nie ma sensu bez kupienia majątku zbankrutowanego Intralla. Ten ma bowiem maszyny.

Szykuje się kolejna zmiana producenta polskiego samochodu terenowego marki Honker. Ostatnio te popularne m.in. w polskim wojsku terenówki wytwarzała spółka Intrall Polska. Jesienią 2007 r. ogłoszono jednak jej upadłość. Do rozpisania przetargu na zakup praw do produkcji pojazdu szykuje się właściciel marki, syndyk masy upadłościowej Daewoo Motor Poland (DMP) w Lublinie. Firma ta produkowała honkery przed Intrallem.

— Liczę, że przetarg uda się ogłosić do końca stycznia — mówi Leszek Liszcz, syndyk DMP.

To byłby już kolejny przetarg na honkery. Poprzedni został unieważniony w 2007 r. wskutek protestu… Intralla przeciw wykluczeniu z niego firm o zagranicznym kapitale. Właścicielem spółki jest bowiem firma International Truck Alliance, w której dominuje kapitał rosyjski.

Kto stanie w nowe przetargowe szranki? Leszek Liszcz zapewnia, że potencjalnych kupców nie brakuje. Kto konkretnie, nie ujawnia. Według nieoficjalnych informacji, jest wśród nich firma Andoria-Mot, która produkowała honkery do końca 2003 r. Jej przedstawiciele nie chcą jednak komentować ewentualnego udziału w przetargu. Rozeznanie u syndyka miała także robić AMZ Kutno, spółka specjalizująca się w zabudowach pojazdów użytkowych. Jednak także ona nie komentuje swojego ewentualnego udziału. Obecnie w Lublinie audyt przeprowadza firma z ukraińskim kapitałem Naftogazbud.

— Spore szanse ma także pewna duża firma motoryzacyjna z Niemiec — twierdzi jeden z naszych rozmówców.

Jej nazwy nie ujawnia. Kilka lat temu fabryką w Lublinie interesował się Mercedes. Z rozmów nic nie wyszło.

Oferta sprzedaży samych praw do produkcji honkerów może jednak nie być wystarczającą zachętą. Bankrut Intrall był bowiem właścicielem maszyn i urządzeń do produkcji zarówno aut dostawczych marki Lublin, jak i marki Honker. Maszyny zaś są w dyspozycji syndyka tej spółki, a ten nieprzypadkowo zapewne szykuje też przetarg na majątek Intralla.

— W tym tygodniu chciałabym mieć ostateczną wycenę spółki. Liczę, że do końca miesiąca uda się rozpisać przetarg — mówi Teresa Włodarczyk, syndyk Intralla

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PJ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu