Listopad był drugim z rzędu miesiącem ze spadkiem dostaw pojazdów marki Tesli tworzonych w chińskiej fabryce amerykańskiego koncernu. Do odbiorców trafiło łącznie 78 856 aut co oznacza spadek o 4,3 proc. w ujęciu rocznym, wynika z wstępnych danych China Passenger Car Association. Warto jednak zaznaczyć, że dynamika spadku osłabła, po zniżce o 15,5 proc. w październiku.
Trudna realizacja planu
Chiński rynek motoryzacyjny, największy na świecie jest bardzo istotny dla Tesli, która walczy o zrealizowanie celu sprzedażowego. Już wcześniej analitycy prognozowali, że amerykański producent elektryków musiałby sprzedać rekordową liczbę pojazdów elektrycznych na całym świecie w ostatnich trzech miesiącach 2024 r. — co najmniej 515 000 sztuk — aby zrealizować swoje prognozy dotyczące „niewielkiego wzrostu” rocznej sprzedaży w porównaniu z ubiegłorocznymi 1,81 mln dostaw.
Według obliczeń opartych na danych CPCA, udział Tesli w największym na świecie rynku pojazdów elektrycznych zmniejszył się w październiku do 6 proc. w ujęciu sprzedaży, co stanowi prawie połowę poziomu z września i jest najniższym wynikiem od roku.