Kolor różowy jest męski

opublikowano: 08-04-2013, 00:00

Różowy kolor w męskiej garderobie podkreśla siłę charakteru — twierdzi brytyjski portal lifestylowy dla mężczyzn Ask Men.

Polscy mężczyźni ciągle jednak mają z różem problem. Wstydzisz się różowego? Różowy jest dla dziewczyn? Uważasz tak tylko dlatego, że zostałeś tak zaprogramowany już w dzieciństwie — zaczyna swój tekst Grazie Opulanza, stylista Ask Men.

Zobacz więcej

Projektant mody męskiej Duncan Quinn nie stroni od różowych dodatków (FOT. BLOOMBERG_

Rzeczywiście, w większości krajów świata różowe ubranka produkowane są tylko dla dziewczynek, chłopcom zaś wmawia się miłość do niebieskiego.

Stylista przekonuje, że noszenie różowych elementów garderoby nie jest wcale oznaką zniewieścienia, tylko siły charakteru, bo manifestuje: „patrzcie, mam w nosie to, co sobie o mnie myślicie”. Ponadto różowe akcesoria pasują do wielu noszonych powszechnie przez mężczyzn innych kolorów: szarego, popielatego, granatowego, zgniłozielonego.

Ask Men przypomina, że różowy ma wiele odmian i wcale nie musi oznaczać krzykliwego „pink” rodem z domku dla lalki Barbie. Choć może: najnowsza kolekcja luksusowej marki Burberry zawiera płaszcze w kardynalskim odcieniu różu.

Ciekawe odmiany różowego znajdziemy w większości męskich kolekcji cenionych światowych marek. Najpopularniejsze i najbardziej akceptowalne — również w Polsce — są różowe krawaty i koszule.

Ma je także uchodzący za najdroższą męską markę świata brytyjski Turnbull Asser. U innych producentów nie brakuje łososiowych butów, ciemnoróżowych kurtek, jasnoróżowych jeansów i t-shirtów.

Marka Burberry wypuściła nawet jaskraworóżowy męski... portfel. Czy polskim menedżerom nie zabraknie odwagi, aby trzymać pieniądze w tak ekstrawaganckim schowku?

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Druś

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu