Kompania Piwowarska ma około 39 proc. rynku

DI, PAP
opublikowano: 2007-09-27 20:57

W ciągu ośmiu miesięcy br. Kompania Piwowarska SA osiągnęła wzrost sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego. W okresie styczeń- sierpień udział w rynku Kompanii Piwowarskiej wyniósł 39 proc. - poinformował w czwartek rzecznik Kompanii Paweł Kwiatkowski.

W pierwszych 6 miesiącach roku kalendarzowego 2007 (styczeń- czerwiec) krajowa sprzedaż Kompanii Piwowarskiej wyniosła 6,9 mln hektolitrów, czyli o 21 proc. więcej niż w pierwszym półroczu roku ubiegłego (5,7 mln hektolitrów).

W lipcu i sierpniu sprzedaż Kompanii Piwowarskiej wyniosła łącznie ponad 3 mln hektolitrów (10 proc. wzrost sprzedaży względem zeszłorocznych miesięcy letnich).

Od stycznia do końca sierpnia 2007 roku Kompania Piwowarska sprzedała w Polsce ponad 10 mln hektolitrów piwa, czyli o 17 proc. więcej niż rok wcześniej - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

W ciągu ośmiu miesięcy 2007 roku cała branża piwowarska zanotowała sprzedaż na poziomie 25,4 mln hektolitrów piwa, co stanowi wzrost wobec tego samego okresu 2006 roku o 12 proc.

W I półroczu 2007 roku Kompania Piwowarska sprzedała 6,9 mln hektolitrów piwa, czyli o 21 proc. więcej niż w tym samym okresie 2006 roku. Z kolei sprzedaż w miesiącach lipiec i sierpień wyniosła ponad 3 mln hektolitrów, czyli o 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

Spółka podała, że jej udział w rynku wynosił na koniec sierpnia około 39 proc.

Kompania Piwowarska szacowała w maju tego roku, że w roku obrotowym 2007/08 może wzrosnąć o około 5 proc., czyli ponad rynek, którego wzrost w 2007 roku szacowała wówczas na 3-4 proc.

W ostatnim roku obrotowym, od 1 kwietnia 2006 do 31 marca 2007, Kompania Piwowarska sprzedała 12,9 mln hektolitrów piwa, czyli o 13 proc. więcej niż rok wcześniej, kiedy sprzedaż wyniosła 11,4 mln hektolitrów.

Spółka szacowała swój udział w rynku na koniec marca tego roku na ponad 38 proc.