Kompetencji przyszłości uczmy się już dziś

JACEK KOWALSKI, członek zarządu Orange Polska ds. zasobów ludzkic
opublikowano: 26-06-2019, 22:00

Jeszcze pięć lat temu połowa z 25 najczęściej poszukiwanych na LinkedIn kompetencji nie istniała, a zdecydowanej większości zawodów, które będą wykonywane w 2030 r. dziś jeszcze nie ma.

Żyjemy w czasach mediów społecznościowych, nowych modeli pracy i bardzo szybkiego rozwoju technologii, w tym cyfryzacji i sztucznej inteligencji. Aby nadążyć za tymi zmianami i w pełni je wykorzystać, musimy wciąż uczyć się nowych rzeczy, a czasem oduczać tego, do czego przywykliśmy. To wszystko sprawia, że uczymy się przez cały czas, dokładnie tego, czego potrzebujemy, z pomocą narzędzi, które mamy na wyciągnięcie ręki.

Jacek Kowalski, członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska
Zobacz więcej

Jacek Kowalski, członek zarządu ds. zasobów ludzkich Orange Polska

Rozwijając swoje pasje w życiu prywatnym, potrafimy szybko i sprawnie zdobyć informacje, a później naturalnie je ćwiczymy i rozwijamy. Takie podejście jest równie skuteczne na gruncie zawodowym. Doskonale wspiera je międzynarodowa platforma Orange Learning, którą właśnie udostępniliśmy naszym pracownikom w Polsce. Pełna jest digitalnych szkoleń z kompetencji specjalistycznych oraz miękkich, które można sobie wzajemnie polecać, udostępniać, komentować. Proces uczenia się bazuje na trzech dobrze wszystkim znanych etapach: wiem — ćwiczę — pogłębiam. Najpierw zdobywamy informacje i wiedzę, potem poprzez ćwiczenia budujemy umiejętności, a następnie je pogłębiamy. Zdobywanie wiedzy opieramy na krótkich, atrakcyjnych materiałach i narzędziach, takich jak wideo, podcasty czy infografiki.

Stawiamy na prostotę, szanujemy czas, dajemy inspirację. Każdy pracownik decyduje, jaką ścieżkę rozwoju sobie wybierze i jest odpowiedzialny za jej realizację. Uwzględnia przy tym strategię firmy, cele biznesowe swoje i zespołu, zakres swoichobowiązków i zainteresowania. Rolą menedżerów jest wspieranie pracowników w określaniu tych kierunków, zachęcanie do konsekwentnej realizacji i stwarzanie możliwości przećwiczenia nowych umiejętności w codziennej pracy.

Z kolei pogłębianiu, doskonaleniu i zdobywaniu wiedzy eksperckiej sprzyja wymiana wiedzy z praktykami i ekspertami w społecznościach. Naszym marzeniem jest, by takie społeczności tworzyły się na szeroką skalę i stały się platformą wymiany wiedzy i doświadczeń między specjalistami w danej dziedzinie.

Dziś jednym z największych wyzwań stojących przed pracodawcami jest tworzenie środowiska, które sprzyja rozwojowi pracowników. Możliwość rozwoju jest nadal jednym z trzech czynników decydujących o wyborze pracodawcy, a Orange chce być wybierany. Z ciekawością będę obserwował, czy to wyzwanie dostrzegają i jak sobie z nim radzą uczestnicy kolejnej edycji Siły Przyciągania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JACEK KOWALSKI, członek zarządu Orange Polska ds. zasobów ludzkic

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu