Komunikacja zaczyna bujać w obłokach

opublikowano: 27-07-2017, 22:00

Dzięki chmurze liczące kilka stanowisk centrum kontaktu może zaoszczędzić sto tysięcy rocznie.

Przychody spółki Cludo, dostawcy systemów contact center w chmurze obliczeniowej, wzrosły w ubiegłym roku o 44 proc. — z niecałych 3,5 mln do prawie 5 mln zł. Nic dziwnego. Taka jest tendencja na rynku obsługi klientów — zajmujące się tym firmy rezygnują z technologii stacjonarnych na rzecz rozwiązań cloudowych.

W 2016 r. ten model IT wybrała połowa (52 proc.) uczestników badania Call CenterIQ. Analitycy IDC szacują, że w USA, kolebce call i contact center, wydatki na chmurowe platformy komunikacyjne będą rosnąć o 18 proc. rok do roku. Natomiast eksperci Market & Research przewidują, że nakłady zwiększą się o ponad 21 proc. rok do roku i zbliżą się do 11 mld USD w 2019 r. Paweł Pierścionek, dyrektor ds. rozwoju technologii w firmie Cludo, w ostatnich dwóch latach nie zetknął się z żadnym polskim operatorem contact center, który nie rozważałby wdrożenia systemów hostowanych. Łatwo to wyjaśnić: koszty outsourcingu IT są nieporównywalnie niższe, a w przypadku CCaaS (contact center as a service) oszczędności przy kilkudziesięciu stanowiskach mogą osiągnąć 1 mln zł rocznie. Odpada zakup urządzeń i programów, nie trzeba też zatrudniać ludzi od serwisu i administracji.

— Na chmurze najbardziej korzystają firmy mikro-, małe i średnie. Gdy nie muszą inwestować w sprzęt, a za zasoby IT płacą w systemie abonamentowym, mogą konkurować z centrami kontaktowymi o rozbudowanej, ale nieelastycznej strukturze — zwraca uwagę dyrektor Paweł Pierścionek. Konsultanci korzystają z platformy komunikacyjnej za pośrednictwem internetowej wyszukiwarki, dzięki czemu mogą pracować zdalnie. To daje kolejne oszczędności — związane z wynajmem powierzchni biurowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane