Kongresomania polska

opublikowano: 06-09-2019, 06:00

Co roku dziesiątki tysięcy biznesmenów odrywają się od codziennych zajęć by przemierzyć pół Polski i odwiedzić, któryś z gospodarczych kongresów. Tylko czy im się to naprawdę opłaca?

Mamy w Polsce co roku kilka, a być może nawet kilkanaście dużych imprez typu "kongres ekonomiczny". Odbywają się m.in. Europejski Kongres Gospodarczy, Europejski Kongres Finansowy, Europejskie Forum Nowych Idei, Kongres 590, Kongres Firm Rodzinnych oraz Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych, Wschodni Kongres Gospodarczy, a także oczywiście słynne "Polskie Davos", czyli Forum Ekonomiczne w Krynicy. Oprócz tego przedsiębiorcy, biznesmeni, menedżerowie i finansiści odwiedzają całą masę regionalnych, lokalnych i branżowych imprez tego typu.

O tym, co daje bywanie na takich kongresach opowiadają przedstawiciele spółek skarbu państwa prezes Grupy Lotos Mateusz Bonca oraz Tomasz Styczyński, wiceprezes Banku Pekao. Zakończone właśnie krynickie spotkanie biznesu oceniają bardzo dobrze, choć każdy z nich ma także uwagi na ten temat. Nie inaczej jest z Marcinem Petrykowskim, dyrektorem zarządzającym w S&P Global Ratings. Najchętniej widziałby on kolejne edycje Forum Ekonomicznego w Krynicy w znacznie bardziej zdigitalizowanej wersji.

"Starym" kongresom i ich organizatorom rosną wciąż nowi konkurenci, a jednym z nich jest Grupa MTP, znana kiedyś jako Międzynarodowe Targi Poznańskie. O tym, dlaczego kongres to dobry biznes, opowiada prezes firmy Przemysław Trawa. Zaś Jacek Zalewski z "Pulsu Biznesu" ocenia, czy Krynica faktycznie jest "polskim Davos".

Wszystkie odcinki Pulsu Biznesu do słuchania na www.pb.pl/dosluchania i w Twojej aplikacji podcastowej (np. na Spotify lub w Lectonie).

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane