Koniec bezkrólewia w Pramerica Życie

Na czele ubezpieczyciela stanie Aneta Podyma. Będzie zarządzać towarzystwem, które zbiera ponad 200 mln zł składki rocznie.

Kadrowa karuzela w ubezpieczeniach życiowych kręci się w najlepsze. Po majowych zmianach we władzach Aegonu i Avivy przyszedł czas na średniaka w tej branży — Pramerikę Życie.

Od lat Pramerica Życie, na cele której stanie Aneta Podyma, reklamuje się, pokazując pracowników na billboardach w centrach dużych miast.
Zobacz więcej

NOWA TWARZ:

Od lat Pramerica Życie, na cele której stanie Aneta Podyma, reklamuje się, pokazując pracowników na billboardach w centrach dużych miast. Marek Wiśniewski

Zakład zakończył półroczny okres poszukiwania prezesa. Wybór amerykańskich właścicieli padł na Anetę Podymę, która do ubezpieczyciela przejdzie z Genworth Financial. Na razie zostanie ona dyrektorem zarządzającym, a po uzyskaniu akceptacji Komisji Nadzoru Finansowego — prezesem towarzystwa. W listopadzie stanowisko szefa Prameriki opuściła Beata Andruszkiewicz. Przez ten czas obowiązki prezesa pełniła Helena Gosk, inny członek zarządu. Teraz awansowała na wiceprezesa i będzie odpowiadać za ubezpieczenia grupowe oraz rozwój bancassurance.

— Aneta Podyma ma imponujące osiągnięcia w branży finansowej, a ponieważ szczególną wagę przykłada do obsługi klienta oraz wyników sprzedażowych, jest idealną osobą, aby pomóc nam wzmocnić pozycję spółki na polskim rynku ubezpieczeń na życie — mówi James Weakley, prezes na Europę i Amerykę Łacińską w Prudential Financial, właścicielu Prameriki Życie.

Pięć lat temu nowa szefowa polskiej spółki trafiła do grupy AXA, w której odpowiadała za budowę od zera TFI. Dwa lata temu została szefem polskiego oddziału Genworth, w którym odpowiadała także za biznes w Czechach, Słowacji i na Węgrzech.

Jeszcze wcześniej kierowała operacjami funduszu BlackRock w Polsce i pracowała w banku inwestycyjnym Merrill Lynch. Pramerica Życie TUiR to marka handlowa amerykańskiego giganta ubezpieczeniowego Prudential Financial. Nie należy go mylić z brytyjskim Prudentialem, który dwa lata temu wszedł do Polski. W ubiegłym roku towarzystwo zebrało w Polsce 203 mln zł składki. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu