Koniec ekspansji dyskontów w Polsce

PAP
opublikowano: 09-01-2015, 06:36

W tym roku zapowiada się znacznie wolniejszy przyrost sklepów sieci dyskontowych oraz spadek dynamiki ich obrotów, wynika z danych Euromonitor International, które publikuje „Rzeczpospolita”.

W ostatnich latach na polskim rynku prym wiodły Aldi, Lidl, Netto oraz Biedronka. Takich dyskontów było tylko ponad 3,6 tys. na ogólną liczbę 137,7 tys. placówek spożywczych w Polsce. Ponad 52 mld zł obrotów dawało im pozycję największego gracza rynku handlowego.

Tymczasem wg Euromonitor International, w tym roku przybędzie tylko 238 nowych placówek handlowych tych sieci, podczas gdy w roku biegłym przybyło ich 338. O połowę, czyli o 6 proc. wolniej mają też rosnąć ich obroty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy