Koniunktura w USA i Azji na rękę Gucci...
Gucci Group, włoski dom mody z siedzibą w Holandii, wykorzystał dobrą koniunkturę w USA oraz Azji i zwiększył zysk netto w III kw. o 19 proc. — do 114 mln USD (500,5 mln zł). Analitycy prognozowali o 92 mln USD (403,9 mln zł). Przychody ze sprzedaży luksusowych towarów, m.in. torebek Gucci i butów Sergio Rossi, podwoiły się i wyniosły 615 mln USD (2,7 mld zł). Firma spodziewa się, że w 2000 roku obroty sięgną 2,2 mld USD (9,6 mld zł), a w 2001 roku — 2,5 mld USD (10,9 mld zł). Bloomberg, MB
...skorzystał też na niej Remy Cointreau
Zysk Remy Cointreau, producenta napojów alkoholowych, wyniósł w pierwszym półroczu tego roku 37 mln EUR (142,4 mln zł), był więc ponad dwa razy większy niż w roku ubiegłym. Obroty firmy wzrosły o 9,8 proc., do 419 mln EUR (1,6 mld zł). Firma najwięcej zarobiła na sprzedaży koniaków Remy Martin — zysk operacyjny oddziału produkującego te napoje wzrósł o 85 proc.
Ożywienie na rynku koniaków analitycy tłumaczą lepszą sytuacją gospodarczą w Azji i wzrostem popularności koniaku w USA. Wartość akcji firmy jest o 64 proc. większa niż w 1999 roku. Dominique Heriard-Dubreuil, prezes firmy, wykorzystuje dobrą passę.
W sierpniu Remy kupił Bolsa. Teraz niewykluczone, że firma przejmie część oddziału alkoholi Seagram. Na razie ofertę złożyły dwie grupy: francuski Pernod Ricard i brytyjski Diageo oraz Brown-Formen (producent whisky Jack Daniel's) i firma Baccardi. Bloomberg, MB