Konkurenci połączyli siły

Marcin Kuśmierz
06-01-2005, 00:00

Hurtownik domen internetowych pozyskał nowych inwestorów. Są nimi dotychczasowi konkurenci.

W ostatnich dniach grudnia udziałowcami bydgoskiej spółki DomainMaker (partner NASK w zakresie rejestracji domen) stały się firmy Ogicom, Internet Works oraz Agnat. Konsolidacja ma im pomóc w odegraniu kluczowej roli na dynamicznie rosnącym rynku domen internetowych, którego wartość szacowana jest w Polsce na 60 mln zł. Nowi udziałowcy, oprócz 100 tys. zł w gotówce, wnieśli do spółki swoich klientów. Na współpracy z nimi oparta jest też przyszłość firmy.

— W tym roku udziałowcy firmy mogą wygenerować nawet 70 proc. sprzedaży. Dzięki efektowi skali kupują usługi w najlepszych cenach i nie mają interesu, aby prowadzić biznes na własną rękę — tłumaczy Bartosz Wiśniewski, szef DomainMaker.

Firma przejęła w grudniu obsługę administracyjną domen kilku podmiotów. Zarówno swoich nowych udziałowców, jak i innych partnerów NASK, którzy uznali, że będzie to dla nich bardziej korzystne niż bezpośrednia współpraca z jednostką badawczo-rozwojową. W efekcie DomainMaker w ciągu miesiąca pozyskał blisko 10 tys. domen i stał się drugim, po NetArt, graczem na rynku. Konkurenci podejrzewają jednak, że migracja klientów odbyła się niezgodnie z prawem.

— Przeniesienie klienta między partnerami wymaga jego pisemnej zgody. Trudno uwierzyć, żeby udało się zebrać 10 tysięcy dokumentów od klientów rozsianych w całym kraju. Jeśli tak się nie stało, to zostały złamane warunki umowy z NASK i prawo w zakresie ochrony danych osobowych — mówi przedstawiciel jednego z konkurentów.

Według DomainMakera, wszystko jest w porządku.

Wartość sprzedaży bydgoskiej spółki z tytułu usług domenowych wyniosła w ubiegłym roku 1,5 mln zł, a wynik netto 40 tys. zł. Tegoroczne przychody mają być ponad czterokrotnie wyższe. DomainMaker chwali się, że obsługuje 7 partnerów NASK i ponad 200 resellerów. Największymi graczami wśród partnerów NASK są firmy NetArt i home.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Kuśmierz

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Konkurenci połączyli siły