Virtual Desktop to wyjście naprzeciw potrzebom i obawom firm w związku z tzw. konsumeryzacją IT, która polega na tym, że pracownicy sami wybierają urządzenia i aplikacje, za pośrednictwem których wykonują obowiązki służbowe. Zjawisko rośnie na znaczeniu wraz z coraz powszechniejszym wykorzystaniem w środowisku zawodowym smartfonów, tabletów, netbooków i notebooków oraz technologii cloud computing.

Konsumeryzacja IT jest szansą dla organizacji na podniesienie produktywności, na wzrost elastyczności biznesowej oraz zwiększenie satysfakcji klientów i pracowników. Pociąga jednak za sobą wyzwania strategiczne i operacyjne. Brak przemyślanego, planowego podejścia do tego procesu prowadzi do obniżenia poziomu bezpieczeństwa przy jednoczesnym zwiększeniu ryzyka finansowego. Dlatego eksperci zgadzają się co do tego, że szefowie powinni popierać korzystanie przez podwładnych z urządzeń osobistych, ale tylko pod warunkiem, że są na nich zainstalowane odpowiednie zabezpieczenia.
Rozwiązaniem jest wyposażony w oprogramowanie Virtual Bridges VERDE system IBM Virtual Desktop, który może być zainstalowany u klienta lub w środowisku „chmury prywatnej”. Przedstawiciele IBM zapewniają, że nowe rozwiązanie dla podmiotów z sektora MŚP umożliwia pracownikom natychmiastowy, zdalny dostęp do informacji i pomoc w rozwiązywaniu problemów czy podejmowaniu szybkich decyzji.
„Łatwą instalację, obsługę, tworzenie kopii zapasowych czy odzyskiwanie danych umożliwiają funkcje samokonfiguracji, samozarządzania i samozabezpieczenia, w które wyposażony jest IBM Virtual Desktop” – informuje spółka.