Kosmetyki ruszają w świat

AT
opublikowano: 01-08-2012, 00:00

Polscy producenci zadbają o cerę Azjatek. Najczęściej chcą się promować na Dalekim Wschodzie.

Dla polskich producentów kosmetyków Polska zaczyna się robić za ciasna. Choć część z nich ma już na koncie pierwsze sukcesy na rynkach zagranicznych, część dopiero na nie pracuje. Obie grupy są zainteresowane programem promocji polskiej branży kosmetycznej na rynkach zagranicznych, który niedawno ruszył.

— Na liście zainteresowanych są zarówno liderzy rynku, jak i mniejsi gracze: Dr Irena Eris, Oceanic, Ziaja, Verona, Ava Laboratorium, Dax, Clarena, Joanna, Pharmena i Bielenda. Lista jest otwarta — zaznacza Aleksandra Kretkowska z SPC House of Media, który nadzorujeprogram organizowany przez Ministerstwo Gospodarki.

W ramach programu Ministerstwo Gospodarki zajmie się promocją 15 specjalności, wśród których znalazła się m.in. branża kosmetyczna. Przez trzy lata do producentów kosmetyków popłynie 9 mln zł. Będą mogli liczyć m.in. na zwrot kosztów udziału w targach czy misjach gospodarczych.

— Będziemy promować polskich przedsiębiorców na terenie Chin, Brazylii, USA, Rosji, Włoch, Niemiec, Turcji i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Dużym zainteresowaniem cieszą się rynki azjatyckie — twierdzi Aleksandra Kretkowska.

W tamtym kierunku patrzy m.in. Henryk Orfinger, prezes i właściciel Dr Ireny Eris. Na celowniku ma Koreę, Hongkong i Tajwan.

— Europa ma problemy, a Azja jest dynamicznie rozwijającym się rynkiem z ciekawymi perspektywami. Co więcej, w Europie metka „made in Poland” nie jest dobrą reklamą. W Azji wręcz przeciwnie — uważa Henryk Orfinger.

Blanka Chmurzyńska- -Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, zgadza się, że rynki wschodnie mają duży potencjał. — Kto nie chciałby sprzedawać w Chinach czy Hongkongu? — pyta Blanka Chmurzyńska- Brown.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AT

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Kosmetyki ruszają w świat