Kosztowna oferta Kulczyk Oil Ventures

KSA
opublikowano: 2010-04-16 15:28

Spółka szacuje, że oferta publiczna będzie ją kosztować 13 mln USD, czyli około 37 mln zł. Najwięcej, bo 9 mln USD (25,7 mln zł), mogą dostać tzw. menedżerowie oferty, czyli m.in. oferujący.

KOV przewiduje, że prowizje i wynagrodzenie menedżerów (obejmujące zarządzanie ofertą, plasowanie akcji oferowanych oraz gwarantowanie emisji akcji oferowanych), które są uzależnione od wpływów brutto z oferty, będą wynosiły 9 mln USD (25,7 mln zł), czyli będą stanowiły około 3,4 proc. łącznych wpływów brutto z oferty.

Na tzw. usługi profesjonalne (m.in ekspertyzy prawne i inżynieryjne) KOV wyda około 2,8 mln USD (8,1 mln zł). Koszty usług PR i pokrewnych szacowane są na 0,7 mln USD (2 mln zł) a inne koszty administracyjne ponoszone w związku z ofertą na 0,5 mln USD (1,2 mln zł).

Koszty oferty KOV wydają się wysokie. Cyfrowy Polsat, który debiutował dwa lata temu, sprzedał akcje za ponad 800 mln zł przy kosztach na poziomie 16,7 mln zł. PZU koszty emisji szacuje na 57 mln zł, ale oferta będzie na pewno miała wartość powyżej 5 mld zł.