Kowalski lubi zagraniczne sklepy

Do 2020 r. wartość e-commerce na świecie osiągnie 3 bln USD, a jedną trzecią tego rynku będzie stanowić handel transgraniczny.

Tylko w Europie Środkowo- Wschodniej międzynarodowa sprzedaż online wzrośnie do 45 mld USD — m.in. dzięki konsumentom z Polski. W zagranicznych sklepach internetowych zaopatruje się 23 proc. naszych rodaków badanych przez firmę Gemius, o 13 proc. więcej niż przed dwu laty. Wzrost ten wynika głównie z popularności AliExpress — twierdzi Joanna Pieńkowska-Olczak, dyrektor regionalny PayU w Polsce.

Chińską platformę sprzedażową rozpoznaje 30 proc. Kowalskich, którzy robili zakupy online za granicą w ostatnich sześciu miesiącach. W zagranicznych placówkach najchętniej kupujemy: odzież, dodatki i akcesoria (52 proc.), kosmetyki i perfumy (32 proc.), a także książki, płyty, filmy i inne multimedia (28 proc.). Największa grupa ankietowanych (65 proc.) przy płatnościach za e-zakupy korzysta z serwisu PayU.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Kowalski lubi zagraniczne sklepy