KP wypromuje nowe marki

Paweł Mazur
25-04-2002, 00:00

Kompania Piwowarska przygotowuje się do tegorocznego letniego sezonu. Piwna spółka, w której skład wchodzą browary Lech i Tychy, chce wkrótce wejść na rynek z nowymi produktami. Od 22 kwietnia została wyłącznym dystrybutorem amerykańskiego piwa Miller Genuine Draft.

— To logiczny krok, zważywszy że SAB kupuje Millera. Najpierw będzie to import, a w przyszłości być może produkcja tego brandu — mówi Bogna Sikorska, analityk CDM Pekao.

Wprowadzenie nowego piwa na rynek ma być powiązane ze zmasowaną kampanią reklamową w mediach. Zarząd poznańskiej spółki liczy, że w ciągu dwóch lat Miller stanie się najlepiej sprzedawanym piwem amerykańskim w Polsce.

Drugim hitem ma być piwo mocne pod nazwą Dębowe. Ma to być cenowa konkurencja dla Tatry czy Okocimia.

— Wprowadzenie na rynek piwa taniego i mocnego to dobry pomysł. Konkurencja w tym segmencie rynku jest jednak duża — dodaje Bogna Sikorska.

Kompania Piwowarska jest drugim, po grupie Żywiec, producentem piwa w Polsce. W 2001 r. firma sprzedała 7,5 mln hl piwa, co dało jej około 32-proc. udział w rynku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Mazur

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / KP wypromuje nowe marki