Akcje firmy Kraft Heinz z siedzibą w Chicago podskoczyły o 3,5 proc. w obrocie przed rynkiem. Firma podała, że spodziewa się wzrostu sprzedaży netto w trzecim kwartale w porównaniu z ubiegłym rokiem. Analitycy prognozowali z kolei spadek o 2,5 proc.

Koncern poinformował, że planuje zwiększyć wydatki na marketing o 30 proc. do nieco ponad 1,4 mld USD, na co wielu akcjonariuszy liczyło od lipca 2019 roku, gdy stanowisko dyrektora generalnego objął weteran mediów i reklamy Miguel Patricio. Od tego czasu akcje Kraft Heinz wzrosły o 4,6 proc.
„Przeanalizujemy dotychczasowe działania w zakresie logistyki produkcji i zaopatrzenia. Jest to absolutnie najważniejsze, ponieważ w ciągu następnych pięciu lat zamierzamy znacznie usprawnić naszą działalność” – stwierdził szef koncernu w wywiadzie dla agencji Reutera.
Zarząd liczy, że nowa strategia przyczyni się do oszczędności rzędu 2 mld USD w ciągu najbliższych czterech lat.