Czytasz dzięki

Kraft Heinz chce zaoszczędzić 2 mld USD do 2024 roku

ARŻ, Reuters
opublikowano: 15-09-2020, 14:57

Koncern spożywczy prognozuje lepszy niż oczekiwano kwartalny wzrost sprzedaży. Poinformował, że zwiększy budżet marketingowy i przeprowadzi przegląd swojego łańcucha dostaw. W ciągu czterech lat zamierza też zaoszczędzić 2 mld USD, pisze Reuters.

Akcje firmy Kraft Heinz z siedzibą w Chicago podskoczyły o 3,5 proc. w obrocie przed rynkiem. Firma podała, że ​​spodziewa się wzrostu sprzedaży netto w trzecim kwartale w porównaniu z ubiegłym rokiem. Analitycy prognozowali z kolei spadek o 2,5 proc.

Zobacz więcej

Ketchup firmy Heinz

Fot. Bloomberg

Koncern poinformował, że planuje zwiększyć wydatki na marketing o 30 proc. do nieco ponad 1,4 mld USD, na co wielu akcjonariuszy liczyło od lipca 2019 roku, gdy stanowisko dyrektora generalnego objął weteran mediów i reklamy Miguel Patricio. Od tego czasu akcje Kraft Heinz wzrosły o 4,6 proc.

„Przeanalizujemy dotychczasowe działania w zakresie logistyki produkcji i zaopatrzenia. Jest to absolutnie najważniejsze, ponieważ w ciągu następnych pięciu lat zamierzamy znacznie usprawnić naszą działalność” – stwierdził szef koncernu w wywiadzie dla agencji Reutera.

Zarząd liczy, że nowa strategia przyczyni się do oszczędności rzędu 2 mld USD w ciągu najbliższych czterech lat.  

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ARŻ, Reuters

Polecane