„Kraina Lodu” i boom w Norwegii

opublikowano: 30-05-2014, 00:00

Amerykańscy turyści szukają w Norwegii „Krainy Lodu”.

Po wejściu do kin filmu animowanego wytwórni Disneya ich liczba wzrosła ponadtrzykrotnie. Agencja Innovation Norway poinformowała, że liczba turystów z USA w Norwegii wzrosła w tym roku o 37 proc. Podstrona „Frozen” na serwisie visitnorway.com zanotowała 270 tys. wizyt, dziesięć razy więcej niż inne strony.

Umowę z agencją Innovation Norway podpisał w maju 2013 r., sześć miesięcy przed premierą „Krainy Lodu”. Film przyniósł amerykańskiej wytwórni 1,2 mld USD wpływów z biletów i jest najbardziej dochodową animowaną produkcją w historii oraz piątą w łącznym zestawieniu filmów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu