Krakowski dworzec za pół ceny

ANP
14-05-2010, 14:56

Nowy dworzec będzie elementem nowoczesnego węzła komunikacyjnego. Połączy ze sobą podziemny krakowski tramwaj, parking dla samochodów, dworzec komunikacji autobusowej i port lotniczy w Balicach — wylicza Michał Wrzosek, rzecznik PKP.

Nie 117 mln zł, lecz 63 mln zł będzie kosztować PKP budowa nowego obiektu. Najtańszą ofertę złożył Budus.

Michał Wrzosek, rzecznik PKP
Zobacz więcej

Michał Wrzosek, rzecznik PKP

O budowę nowego dworca Kraków Główny walczyło sześć firm, w tym m.in. giełdowe Budimex i Mostostal Warszawa. Tymczasem najtańszą ofertę w przetargu na inwestycję, której wartość PKP szacowały na 117 mln zł, złożyło Katowickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Budus. Firma oszacowała wykonanie robót jedynie na 63,16 mln zł. Dużo więcej za prace wykonawcze proponowało konsorcjum z udziałem giełdowej Hydrobudowy Polska (107,46 mln zł brutto).

W ubiegłym miesiącu otwarto dwie oferty na remont Dworca Centralnego w Warszawie, szacowany na 27 mln zł. Tu scenariusz nie okazał się już tak korzystny dla zlecającego. Obie propozycje znacznie przewyższały kosztorys PKP. Jedna opiewała na 47 mln zł netto, a druga na 51 mln zł netto.

Modernizacja stacji Kraków Główny to — oprócz dworców Wrocław Główny i Gdynia Główna — jedna z najważniejszych dużych inwestycji PKP współfinansowanych z pieniędzy Unii Europejskiej. W przypadku Krakowa dotacje sfinansują 70 proc. inwestycji, a resztę budżet państwa. Modernizacja krakowskiego dworca, którego powierzchnia sięgnie 14 tys. mkw., ma ruszyć w drugiej połowie 2010 r., a zakończyć się w II kwartale 2012 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Krakowski dworzec za pół ceny