Kreatywni nakręcają gospodarkę

  • Marta Bellon
21-12-2015, 22:00

Kultura i branża kreatywna wypracowały w 2013 r. 2,25 bln USD przychodów — wynika z raportu EY.

To więcej niż przychody branży telekomunikacyjnej (1,9 bln USD). Raport wskazuje też, że kultura i branża kreatywna są lokomotywą dla e-gospodarki. Sprzedaż cyfrowych dóbr kultury w 2013 r. osiągnęła poziom 66 mld USD. Przychody z gier mobilnych i online wyniosły 33,8 mld USD.

Za największą część przychodów (1/3) odpowiada region Azji i Pacyfiku. To efekt demografii, poziomu rozwoju gospodarczego, ale również obecności prawdziwych gigantów branży, np. Tencent, chiński holding medialny, ma 20 mld USD przychodów. Na drugim miejscu jest Europa (709 mld USD). Tu działają dobrze prosperujące instytucje sztuki — 7 z 10 najczęściej odwiedzanych muzeów na świecie znajduje się w Europie.

Ważne dane

477

mld USD Tyle przychodów wypracowała w 2013 r. telewizja...

391

mld USD ...tyle sztuki wizualne (spektakle teatralne, koncerty)…

354

mld USD ...a tyle gazety i magazyny.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Kreatywni nakręcają gospodarkę