Kreatywni nakręcają gospodarkę

Marta Bellon
opublikowano: 2015-12-21 22:00

Kultura i branża kreatywna wypracowały w 2013 r. 2,25 bln USD przychodów — wynika z raportu EY.

To więcej niż przychody branży telekomunikacyjnej (1,9 bln USD). Raport wskazuje też, że kultura i branża kreatywna są lokomotywą dla e-gospodarki. Sprzedaż cyfrowych dóbr kultury w 2013 r. osiągnęła poziom 66 mld USD. Przychody z gier mobilnych i online wyniosły 33,8 mld USD.

Za największą część przychodów (1/3) odpowiada region Azji i Pacyfiku. To efekt demografii, poziomu rozwoju gospodarczego, ale również obecności prawdziwych gigantów branży, np. Tencent, chiński holding medialny, ma 20 mld USD przychodów. Na drugim miejscu jest Europa (709 mld USD). Tu działają dobrze prosperujące instytucje sztuki — 7 z 10 najczęściej odwiedzanych muzeów na świecie znajduje się w Europie.

Ważne dane

477

mld USD Tyle przychodów wypracowała w 2013 r. telewizja...

391

mld USD ...tyle sztuki wizualne (spektakle teatralne, koncerty)…

354

mld USD ...a tyle gazety i magazyny.