KRRiT otwiera Polskę dla Wizji TV
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła uchwałę aprobującą trzy wnioski, złożone przez Polską Telewizję Cyfrową Wizja TV. W kwietniu wystąpiła ona o wydanie trzech koncesji: na rozprowadzanie programu Wizja 1, Wizja Sport oraz programu platformy cyfrowej Wizja TV. Członkowie KRRiT podjęli decyzję jednogłośnie.
— Teraz uchwały trafią do resortu łączności. Chodzi o uzgodnienie i zaakceptowanie kwestii technicznych. Jeśli ministerstwo nie będzie miało zastrzeżeń, dokumenty wrócą do rady. Wówczas nic nie stanie na przeszkodzie, by przewodniczący KRRiT podpisał dokumenty koncesyjne — mówi Joanna Stempień z KRRiT.
Jej zdaniem, jest to bardzo ważne wydarzenie dla polskiego rynku medialnego.
— Wizja to potężny nadawca, który do tej pory znajdował się poza polskim ustawodawstwem. Wydanie koncesji przyczyni się do uporządkowania krajowego rynku. Mamy nadzieję, że Ministerstwo Łączności nie będzie miało zastrzeżeń — dodaje Joanna Stempień.
Ewentualne przyznanie koncesji Wizji TV ugodzi rykosztem w telewizję publiczną. Do tej pory odmawiała ona udostępnienia swojego sygnału tej platformie cyfrowej, motywując, że działa niezgodnie z polskim prawem. Przyznanie koncesji wytrąci władzom TVP ten argument z ręki.
Według danych z końca marca, Wizja TV miała ponad 300 tys. abonentów. Jednak w ciągu ostatnich miesięcy — dzięki akcji promocyjnej — zyskała podobno 100 tys. nowych abonentów. Jej konkurent na rynku polskim — Cyfra + — ma około 325 tys. klientów.
Właścicielem Polskiej Telewizji Cyfrowej Wizja TV jest koncern UPC. W Polsce ma on również Polską Telewizję Kablową, należy do nich Atomic TV, MTV Polska oraz 50 proc. udziałów w wydawnictwie Twój Styl. TM, WP, TS