Kryzys w salonach

PAP
15-09-2012, 08:53

Słabnący popyt na nowe auta coraz mocniej znajduje odbicie w kondycji autoryzowanych salonów – informuje „Rzeczpospolita”.

Gazeta przytacza wyniki badania sytuacji sprzedawców aut, przeprowadzonego przez wywiadownię gospodarczą Soliditet Polska z grupy Bisnode. Już wiosną blisko połowa firm handlujących samochodami miała kłopoty finansowe: 26 proc. ogółu sprzedających było w kondycji słabej, a 20,5 proc. w bardzo słabej. Wywiadownia przebadała blisko 1,5 tys. sprzedawców, w tym 815 salonów aut nowych i 106 autokomisów.

Jak informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, dynamika sprzedaży słabnie z miesiąca na miesiąc. Według Związku Dealerów Samochodowych, redukują oni zatrudnienie. Zyskowność niektórych salonów dilerskich zmalała nawet o połowę – czytamy w gazecie.

Część firm jednak uważa, że nie ma tego złego coby na dobre nie wyszło, a kłopoty zmuszają do restrukturyzacji i cięcia kosztów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Kryzys w salonach