Trzeba walczyć o kulturę biznesu. Może dzięki temu za kilkanaście lat stanie się ona oczywistością.
W piątek w Sali Kongresowej odbyła się gala kończąca kolejną edycję Ogólnopolskiego Programu Promocji Kultury Przedsiębiorczości „Przedsiębiorstwo Fair Play”.
Projekt organizowany przez Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym i afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej (KIG) doczekał się już ósmej rundy. Do tegorocznej edycji zgłosiło się 686 firm z całej Polski. 613 przeszło dwustopniową weryfikację i decyzją kapituły programu uzyskało tytuł i certyfikat Przedsiębiorstwo Fair Play 2005.
— Program co roku przyciąga większą liczbę uczestników. Chociaż stale podnosimy poprzeczkę dla uczestników programu, cieszy fakt, że liczba firm spełniających wymagania rośnie — mówił Andrzej Arendarski, prezes KIG.
Trochę kultury
W tym konkursie nie chodzi wyłącznie o wyniki ekonomiczne, ale także o styl prowadzenia firmy. Ideą programu jest promocja zasad kultury przedsiębiorczości i poprawianie wizerunku polskiego biznesu, m.in. poprzez promocję zachowań etycznych i działalności charytatywnej firm.
— Certyfikat Przedsiębiorstwo Fair Play to nagroda w bardzo potrzebnej nam dziedzinie. Kultura biznesu — o to trzeba walczyć. Może za kilkanaście lat zasady, którymi kierują się wyróżnieni, będą występowały powszechnie. Tak trzymać dalej — powiedziała Grażyna Gęsicka, minister rozwoju regionalnego.
„PB” jest patronem medialnym projektu.
Okiem przedsiębiorcy
Nam partnerzy mogą ufać
Taki tytuł ma duże znaczenie. Świadczy o wiarygodności i solidności, a dla naszych partnerów to informacja, że mogą nam zaufać. To nie tylko wyróżnienie, ale też potwierdzenie, że kierunek, który obrałem 25 lat temu, zakładając firmę, był słuszny. Te same standardy chcę przenieść na rynek ukraiński, gdzie od roku działa siostrzana firma Astromal Ukraina.
Andrzej Stróżyk, prezes zarządu Astromal ze Święciechowej (Złoty Laur)
Okiem przedsiębiorcy
Dobre imię i nobilitacja
Certyfikat Przedsiębiorstwo Fair Play to wyjątkowo cenna nagroda — niewątpliwie prestiż, dobre imię i nobilitacja. W tak trudnej dziedzinie, jak branża wodociągowo- -kanalizacyjna działamy rzetelnie, nie przekraczamy granic prawa i etyki. To ważne elementy świadczące o wizerunku firmy. Wyróżnienie potwierdza solidność przedsiębiorstwa i stawia je w grupie najlepszych w biznesie.
Elżbieta Słuszniak, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji z Olkusza (Złoty Laur)