Kulczyk dodaje gazu w Porsche

Paweł Janas
opublikowano: 2009-06-03 07:02

Biznesmen otoczył szczególną opieką luksusową markę. Porsche musi udowodnić, czy potrafi na siebie zarabiać w Polsce.

Motoryzacyjne imperium Jana Kulczyka zakończyło właśnie reorganizację. W poniedziałek, po kilku miesiącach przygotowań, rozpoczęła działalność firma KPI Sports Cars wydzielona z Kulczyk Tradex. Nowa spółka przejęła import, dystrybucję i serwis aut luksusowej marki Porsche. To auta popularne ostatnio wśród celebrities — jeżdżą nimi Doda czy Kuba Wojewódzki.

W 2008 r. Polacy kupili 338 sztuk, a warto pamiętać, że ceny w katalogu zaczynają się od 62 tys. EUR za Porsche Cayenne. Ten model Polacy kupują najchętniej (stanowi 60 proc. łącznej sprzedaży). Na drugim miejscu (około 30 proc. sprzedaży) znajduje się sportowe Porsche Carrera. Za tę zabawkę trzeba zapłacić co najmniej 102 tys. EUR. Warto dodać, że w tym roku ceny Porsche wzrosły o około 11-12 proc.
Na ten rok prognozy mówią o sprzedaży poniżej 300 sztuk. Do końca maja chętnych znalazły 142 samochody tej marki (przed rokiem 178). Spółka wiąże duże nadzieje z zapowiadanym na ten rok wejściem do sprzedaży nowego modelu Porsche Panamera.

— Premiera Panamery już we wrześniu. Liczymy, że model ten wesprze naszą sprzedaż — mówi Maciej Janiszewski, dyrektor zarządzający KPI Sports Cars.

Więcej na ten temat znajdziesz w środowym „Pulsie Biznesu”