W ostatnich miesiącach głośno mówi się o paliwowo-energetycznych planach Jana Kulczyka. Tymczasem najbogatszy Polak bez rozgłosu umacnia pozycję wśród krajowych właścicieli autosalonów. Mało tego. Jest już niemal o włos od zdobycia pozycji największego dilera samochodów w kraju.
W pierwszej 50. rankingu największych polskich dilerów — ogłoszonego przez DCG Consulting i firmę Samar — na szóstej pozycji znajduje się firma KPI Retail, w której udziały ma Jan Kulczyk. W pierwszej dziesiątce znajduje się też grupa Magro ze Śląska. Do tej pory KPI Polska (właściciel KPI Retail) miał w niej 40-procentowy udział. Według nieoficjalnych informacji, w tym roku udziały spółki Jana Kulczyka mają wzrosnąć: trwają już rozmowy o podniesieniu kapitału. O ile? Według naszego rozmówcy, w grę wchodzi objęcie nawet pakietu 80-procentowego. A to by oznaczało, że najbogatszy Polak przejmie kontrolę nad śląską firmą. Inne nasze źródło zaznacza, że nic nie jest jeszcze przesądzone, choć rzeczywiście taki plan istnieje.
Więcej w środowym Pulsie Biznesu.