Kuleje część modowa Redanu

  • Alina Treptow
opublikowano: 17-03-2016, 22:00

Kampania reklamowa nie pomogła. Nie udało się poprawić pozycji marki Top Secret. Na szczęście w dobrej formie jest TXM.

Grupa Redan dużo lepiej radzi sobie w części dyskontowej niż modowej. W ubiegłym roku w tym drugim segmencie (marki Troll i Top Secret) sprzedaż wzrosła o 7,7 proc., do 245,7 mln zł, ale wynik na sprzedaży pogorszył się (z -6,4 do -12,2 mln zł).

— Ambitny plan skokowego repozycjonowania marki Top Secret się nie powiódł. Pod koniec roku skupiliśmy się już na ograniczeniu kosztów i maksymalizacji marży. Analizujemy, co dalej zrobić z segmentem modowym — informuje Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu. Część dyskontowa poradziła sobie lepiej. W ubiegłym roku TXM zwiększył przychody o 14 proc., do 314,8 mln zł. Wynik na sprzedaży spadł o 1 proc., do 21,7 mln zł. Zwiększyły się koszty, co jak tłumaczy Lech Przemieniecki, prezes TXM, jest konsekwencją ekspansji. W tym roku spółka nie zwolni tempa. TXM planuje otwarcie 25 sklepów w Polsce i 30 za granicą. Na ten cel przeznaczy 15 mln zł, 5 mln zł trafi na poprawę infrastruktury oraz wdrożenie systemu wspomagającego zarządzanie.

— Poza Polską TXM skupi się na rynkach, gdzie już jest obecny: w Czechach, Rumuni i na Słowacji — informuje Bogusz Kruszyński. Dyskont wiąże duże nadzieje z rynkiem rumuńskim, gdzie obecnie ma cztery markety. Nie licząc Polski, otworzy tam najwięcej salonów. Cały czas aktualne są również plany upublicznienia TXM. Marcin Stebakow, dyrektor działu analiz DM BPS, zauważa,że w części modowej Redanowi już od dawna „wieje wiatr w oczy”. Nawet przeprowadzona ostatnio kampania reklamowa nie przełożyła się na oczekiwane przez spółkę zwyżki sprzedaży. Jego zdaniem, na wyniku części modowej odbija się też obecność na rynku rosyjskim i ukraińskim (duże odpisy na należności w 2015 r.).

— Bez wątpienia najciekawszym aktywem jest TXM, który generuje stabilne obroty i marże na polskiej działalności i rozwija się na ciekawych rynkach zagranicznych, np. w Rumunii — uważa Marcin Stebakow. © Ⓟ

712 sklepów Tyle sklepów własnych i franczyzowych ma grupa Redan.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Alina Treptow

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu