W ponad trzydziestu lokalnych dziennikach zamieszczono ogłoszenie zachęcające ludzi zamieszkałych „pod trzynastką" do przesłania informacji, czy po wprowadzeniu się do tych domów zaczął ich prześladować pech. Z pięciuset osób, które odpowiedziały na ogłoszenie, około jedna dziesiąta oceniła, że od czasu wprowadzenia się pod numer trzynasty mają więcej pecha. Naukowcy zadali sobie kolejne pytanie, a mianowicie: czy przekonanie o pechowym charakterze domów wpływa na ich ceny. Aby wyjaśnić tę sprawę, zwrócili się do pośredników handlu nieruchomościami na terenie całego kraju. Zaskakująco wielu (aż 40 procent) odpowiedziało, że sporo ludzi nie chce kupować nieruchomości pod numerem trzynastym, co często zmusza sprzedających do obniżenia ich ceny.

Na pdstawie: Richard Wiseman "Dziwnologia. Odkrywanie wielkich prawd w rzeczach małych" (wydawnictwo W.A.B., 2010)