Kurs Dino nie ma sił, by rosnąć

Kamil Zatoński
opublikowano: 22-08-2018, 11:52

Notowania Dino Polska wzrosły na początku sesji, w reakcji na wyniki za pierwsze półrocze, ale kurs szybko spadł pod kreskę.

W I półroczu 2018 r. skonsolidowane przychody Dino Polska wyniosły 2,71 mld zł (+34 proc. r/r, dynamika z powierzchni porównywalnej, tzw. LFL, wyniosła 14,7 proc.), a zysk netto zwiększył się o 63,9 proc. do 126,5 mln zł. Marża EBITDA to 8,5 proc. (+0,2 pkt. proc.). 

W samym II kwartale 2018 r. Grupa Dino wypracowała 28-procentowy. wzrost przychodów, w efekcie czego wyniosły one 1 423,5 mln zł. Skonsolidowany zysk netto w II kwartale wyniósł 70,5 mln zł (+51 proc. r/r).

Na koniec czerwca 2018 roku sieć Dino liczyła 849 marketów, o 172 więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W I półroczu 2018 r. otwarte zostały 74 nowe sklepy. 

- Będziemy otwierać kolejne markety i chcemy w tym roku przekroczyć ubiegłoroczną liczbę otwarć (147). Bardzo istotny jest dla nas wskaźnik sprzedaży LfL, naszym celem jest utrzymanie go na poziomie dwucyfrowym. Koniunktura sprzyja naszej działalności, obserwujemy stabilny poziom konsumpcji  – mówi Szymon Piduch, prezes Dino Polska.

Przez ostatni rok akcje Dino podrożały o 86 proc., ale od kwietnia kurs jest w korekcie.

 

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Kurs Dino nie ma sił, by rosnąć