Jak relacjonuje PAP, nakłady inwestycyjne w programie mają wzrosnąć dwukrotnie do 11 mld zł. Zapowiedział to na briefingu prasowym Jacek Sasin, wicepremier i minister aktywów państwowych.
W środę rząd ma przyjąć projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustanowienia Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r.
Program Kolej Plus ma przeciwdziałać tzw. wykluczeniu komunikacyjnemu.
Jak podkreślił premier Mateusz Morawiecki, kolej jest ekologicznym, sprawnym i bezpiecznym środkiem transportu, wraca też na nią "moda".
Wskazał, że w ramach programu wyremontowano już ponad 400 stacji i przystanków kolejowych i blisko 300 dworców kolejowych i odbudowano już ponad 1000 km połączeń kolejowych.
Na początku tego roku zakończył się trzeci etap naboru wniosków do programu. Zgłoszono 47 projektów o wartości 18 mld zł, a więc znacznie przekraczającej budżet, jakim dysponuje PKP PLK.
Trakcja w komunikacie opublikowanym w środę po południu zmieniła szacunki wyników za 2021 r. w związku z m.in. zmianą szacunków dotyczących rezerw na roboty poprawkowe i premie pracownicze. Łączny bilans zmian to -5,7 mln zł, w związku z czym skonsolidowana strata brutto za 2021 r. wynosi 1,6 mln zł, a EBITDA 59,3 mln zł. Przychody spółki to 1,4 mld zł.
W samym IV kwartale przychody wyniosły 456 mln zł, EBITDA 45,9 mln zł, a zysk brutto 28,2 mln zł.