Łączenie imprez targowych daje dobre efekty

Renata Zawadzka
opublikowano: 2000-03-29 00:00

Łączenie imprez targowych daje dobre efekty

Międzynarodowe Targi Wszystko dla Gastronomii Eurogastro, od dwóch lat połączone z Drink & Bar — prezentacją napoi i wyposażenia barów, zorganizowano już po raz czwarty. W tym roku dołączyły do nich bliskie pod względem merytorycznym targi Eurohotel. Ogromna liczba zainteresowanych dowodzi, że pomysł był dobry. Targi uzupełniało wiele imprez towarzyszących m.in. konkursy: o Puchar Europy Kucharskich Ekip Juniorów, Zielona Czapka Bonduelle, Kreator Smaku Caterplan i XII Ogólnopolski Konkurs Barmanów. Trudno ocenić, co budziło większe zainteresowanie gości targowych: konkretne oferty, konkursy czy degustacje. Wszędzie kłębiły się tłumy.

SMACZNEGO: Opanowaliśmy 25 proc. polskiego rynku ryżu markowego, 50 proc. rynku tzw. mokrych sosów. Wprowadzenie nowej marki Dolmio, nieoczekiwanie wpłynęło na wzrost sprzedaży sosów do spaghetti Uncle Ben s. To zapewnia nam silną pozycję na rynku. Na targach prezentujemy ofertę głównie dla gastronomii. Pokaz sztuki kulinarnej też jest adresowany do instytucjonalnego odbiorcy, ale częstujemy wszystkich — zapewnia Tomasz Budziński, brand manager Uncle Ben s.

NAJWYŻSZY STANDARD: Kompleksowe umeblowanie zaplecza gastronomii, które oferujemy, spełnia najwyższe wymogi higieniczne. W tej części Europy, poza nami nikt inny nie ma odpowiednich warunków technicznych, by je wykonać — zachwala standard Higiena 2000 Bogdan Kochner, dyrektor ds. handlowych i ekonomicznych w firmie Dora Metal z Czarnkowa.

POZYCJA ZOBOWIĄZUJE: Nasze sejfy zainstalowano w obiektach funkcjonujących w międzynarodowych sieciach hotelowych. Powoli wchodzimy też do polskich hoteli. Osiągnęliśmy pozycję lidera na rynku. To zobowiązuje. Toteż zdecydowaliśmy się na rolę głównego sponsora targów Eurohotel — mówi Wioletta Hamerska, szefowa firmy Elsafe Polska (na zdjęciu z Christianem Wee z działu marketingu Elsafe).

ODPOWIEDNI STYL: Wprawdzie budowę hotelu dopiero mam w planach, ale wystarczająco zaawansowanych, by już szukać kontrahentów. Musiałem przyjechać z Poznania na targi w Warszawie, żeby tu wypatrzyć meble z litego drewna, wykonywane przez Spółdzielnię Inwalidów Postęp w Pniewach — 50 km od Poznania — dodaje żartobliwie Witold Kaczmarski, szef firmy Pro Loco.

WIĘCEJ RESTAURACJI: Jesteśmy na targach z dość nietypową ofertą. Informujemy o możliwościach uruchomienia własnej restauracji na zasadzie franchisingu. To jest dobra propozycja dla małych i średnich przedsiębiorców, którzy chcieliby uruchomić rodzinny biznes — mówi Grzegorz Chmielarski, Franchising Manager w McDonaldŐs Polska (na zdjęciu w środku z Michałem Byczy i Jerzym Mięsko).

DWA W JEDNYM: Na stoisku norweskiej firmy Primulator eksponowano m.in. nowość na rynku europejskim: połączenie młynka do kawy z ekspresem przelewowym Grindmaster. Jak twierdzi Paulina Walendziak, koordynator sprzedaży firmy Grindmaster we wschodniej Europie duże zainteresowanie urządzeniem wykazali przedstawiciele sieci gastronomicznych, kawiarni, sklepów z kawą i hoteli.