Łatwiejsze zakupy z Chin

DI
opublikowano: 08-11-2018, 22:00

Co czwarty Polak buszujący po stronach e-sklepów z zagranicy kupuje w AliExpress. Platforma to dostrzega i wprowadza uproszenia.

Polacy coraz bardziej lubią zakupy w zagranicznych e-sklepach. Jak wynika z raportu „E-Commerce w Polsce 2018” zrealizowanego przez Gemiusa dla e-Commerce Polska, w ciągu dwóch lat liczba osób dokonujących takich transakcji wzrosła aż o 13 proc. i obecnie wynosi ponad 26 proc. wszystkich kupujących online. Klientów skłania do takiej formy nie tylko różnorodność produktów i ich coraz lepsza jakość, ale też to, że paczki są dostarczane coraz szybciej. Np. międzynarodowa platforma e-commerce AliExpress podpisała w tym celu porozumienie z Pocztą Polską.

— W Polsce ściśle współpracujemy z wieloma lokalnymi partnerami, m.in. PayU, P24, Pocztą Polską, a ostatnio także z iTaxi. Polska jest jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek w Europie oraz ośrodkiem handlu elektronicznego i logistyki w Europie Środkowo- Wschodniej. Widzimy ogromny potencjał w digitalizacji polskich firm i ich współpracy z Alibaba Group w celu napędzania wzrostu gospodarczego w kraju. Dostrzegamy też gotowość konsumentów i firm do przyjmowania nowych pomysłów i innowacji — podkreśla mówi Gary Topp, szef AliExpress Polska.

Współpraca polskich partnerów z AliExpress pozwoliła skrócić czas dostawy przesyłek międzynarodowych do Polski do ok. 10 dni roboczych (w standardowej linii wysyłkowej AliExpress). Ponadto kupujący otrzymują pełne informacje o śledzeniu swoich zamówień.

— Obecnie pracujemy nad zwiększeniem asortymentu towarów, które mogą być wysyłane do użytkowników lokalnie z Polski — podkreśla Gary Topp.

Nieprzypadkowo nowa usługa logistyczna wprowadzona została niemal w przededniu Globalnego Festiwalu Zakupów, który przypada na 11 listopada. Liczba kupujących w e-serwisach — podobnie jak wartość całego rynku — rośnie. Największy wpływ na to mają wygoda robienia zakupów, nieograniczona dostępność serwisów i atrakcyjne ceny.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Świat / Łatwiejsze zakupy z Chin