Lechia rusza ze sprzedażą plastrów

Ryszard Gromadzki
27-04-2001, 00:00

Lechia rusza ze sprzedażą plastrów

Beiersdrof-Lechia z siedzibą w Poznaniu ma 2 maja rozpocząć sprzedaż własnej marki plastrów — Hansaplast w Polsce. Centrum dystrybucyjne będzie mieściło się w Poznaniu w już istniejących obiektach firmy. Jego uruchomienie nie będzie się wiązało z kosztami. Firma liczy, że uda się jej osiągnąć drugą pozycję na rynku plastrów medycznych w Polsce.

Do tej pory wyroby Beiersdorfa reprezentowane w Polsce były tylko przez kosmetyki, głównie markę Nivea (produkowane przez poznański zakład). Plastry opatrunkowe przeznaczone do sprzedaży w Polsce będą sprowadzane z zagranicy do centrum dystrybucyjnego, które będzie się mieściło w obiektach firmy przy ul. Chlebowej w Poznaniu.

— Spełniają one wszystkie wymogi stawiane wobec tego rodzaju pomieszczeń — mówi Dorota Sekulska z Beiersdorf-Lechia w Poznaniu. Pod względem logistycznym cały projekt będzie obsługiwała holenderska firma Raben.

— Podstawowym kanałem dystrybucji plastrów Hansaplast będą apteki. Plastry mają być również sprzedawane w sieciach supermarketów — wyjaśnia Dorota Sekulska.

Według niej, firma chce zdobyć mocną pozycję na rynku plastrów opatrunkowych w Polsce przede wszystkim poprzez poszerzenie ich rynku.

—Z badań rynkowych, którymi dysponujemy, wynika, że tylko 80 proc. Polaków korzysta z plastrów opatrunkowych. Chcemy poszerzyć ten rynek do 90 proc. — mówi Dorota Sekulska.

Beiersdorf—Lechia będzie na razie sprowadzał do Polski 6 rodzajów swoich palstrów.

—To dużo mniej niż nasi bezpośredni konkurenci. Liczymy jednak, że ze względu na wysoką jakość nasze plastry dobrze przyjmą się na rynku — ocenia Dorota Sekulska.

Plastry Beiersdorfa są produkowane pod marką Hansaplast, która jest pierwszą marką w Europie i drugą na świecie w segmencie materiałów opatrunkowych. W Polsce marka ta była już znana przed II wojną światową.

Dział medyczny Biersdorfa, w ramach którego mieści się produkcja plastrów opatrunkowych wygenerował w 2000 roku 21 proc. ogółu przychodów całej grupy na świecie. 61 proc. obrotów przypadło na dział kosmetyków, a 18 proc. na dział taśm samoprzylepnych.

W 2000 roku największym producentem plastrów w Polsce był wrocławski Viscoplast (ponad 70-proc. udział w rynku), a na drugim miejscu uplasowała się szwedzka firma Salvequick z 18 proc.

Beiersdorf-Lechia kończy w Poznaniu budowę nowej fabryki kosmetyków. Koszt inwestycji oceniany jest na 85 mln zł.

Poznań jest jednym z 14 centrów produkcyjnych Beiersdorfa. Poznańska fabryka będzie wzorowana na centrum produkcyjnym w Madrycie, które jest najnowszym zakładem koncernu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ryszard Gromadzki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Lechia rusza ze sprzedażą plastrów