Data publikacji: 2007-11-23 07:36
Przyszedł czas na naprawdę luksusowe pojazdy w Polsce. Niedawno informowaliśmy o przygotowaniach do uruchomienia sprzedaży legendarnej włoskiej marki Ferrari. Teraz do wyścigu staje kolejny potentat — brytyjski Bentley, dziś należący do rodziny Volkswagena.
— Do marca przyszłego roku w salonie Auto Viva w Warszawie zostanie uruchomiony serwis tej marki. Do końca przyszłego roku ruszy sprzedaż. Początkowo będzie prowadzona w imieniu niemieckiej spółki Bentley Berlin — informuje Jerzy Krężlewski, dyrektor marketingu Kulczyk Tradex (KT), importera aut marki Volkswagen, Audi i Porsche.
Nie oznacza to, że sprzedażą zajmie się Kulczyk Tradex. Jak podkreśla nasz rozmówca, Bentley nie współpracuje z importerami, lecz bezpośrednio z dilerami. Salon Auto Viva ma jednak tego samego właściciela co Kulczyk Tradex, czyli spółkę Kulczyk Pon Investments. Sam KT też będzie miał jednak niewielki udział w tym przedsięwzięciu.
— Zajmiemy się zapewne kwestiami logistycznymi, a także weźmiemy na siebie obsługę medialną tego przedsięwzięcia — dodaje dyrektor Krężlewski.
Plany zakładają na początku sprzedaż kilku sztuk rocznie tej marki.
— Na razie więc jeden salon wystarczy — podkreśla dyrektor Krężlewski.
Według danych firmy Samar, od 2000 r. w Polsce zarejestrowano 48 aut marki Bentley (prywatny import). Zdaniem Wojciecha Drzewieckiego, szefa Samaru, który monitoruje rynek, fakt, że klienci będą mogli kupić auta tej marki w Warszawie, a nie np. w Berlinie, wpłynie na zwiększenie jej obecności w Polsce.
— Informacja o planach wejścia luksusowej marki z rodziny Volkswagena do Polski stanowi solidny dowód na to, że zarówno polska gospodarka, jak i rynek motoryzacyjny idą w dobrym kierunku. Klienci chętni na tę legendarną markę na pewno się znajdą. Proszę popatrzeć na ciągle rosnącą liczbę prywatnych odrzutowców na warszawskim lotnisku — twierdzi Erich Papke, prezes BMW Polska.
Paweł Janas, [email protected]