Lego odporne na zmiany koniunktury

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2015-09-02 11:42

Lego zwiększyło sprzedaż w pierwszym półroczu o 18 proc. nie uwzględniając zmian kursowych. Zysk netto duńskiego producenta klocków wzrósł o 31 proc.

Lego miało w pierwszym półroczu 3,55 mld DKK (535,6 mln USD) zysku netto. Pomimo rosnących obaw spowolnienia gospodarki Azji duńska spółka planuje ekspansję w regionie.  Chce zbudować nowy zakład produkcyjny w Chinach, aby zaspokoić rosnący popyt.

- Azja była naszym najszybciej rosnącym regionem w pierwszych sześciu miesiącach i to wzmocnienie którego potrzebujemy aby nadal iść do przodu i docierać do naszych klientów – powiedział John Goodwin, dyrektor finansowy Lego.  - Jesteśmy podekscytowani faktem, że nadal tworzymy produkty, na które jest uniwersalny popyt na całym świecie – dodał.
 
Goodwin poinformował, że oprócz ekspansji w Azji Lego chce mocno zaistnieć w cyberświecie. Duńska spółka rozpoczęła w tym roku prace nad grą, Lego Worlds, która pozwoli budować z wirtualnych klocków. Ma pojawić się na rynku w przyszłym roku.

Bloomberg