Korespondencja reklamowa
Reklama bezpośrednia drogą pocztową jest — oprócz rozmowy z klientem — najbardziej osobistą formą reklamy. Przez określenie to rozumiany jest taki rodzaj reklamy, który polega na zwracaniu się bezpośrednio do wybranych odbiorców lub grup docelowych poprzez kierowanie do nich pisanych lub drukowanych nośników reklamowych. Innymi słowy jest to reklama adresowana, dostarczana do odbiorcy przez pocztę, przy czym wysyłka może dotyczyć zarówno kartki pocztowej, jak i opasłego katalogu.
Podstawową zaletą reklamy bezpośredniej drogą pocztową jest pewność dotarcia treści reklamowych do adresata. Przesyłka z reklamą jest dostarczana wraz z pozostałą pocztą, co prawie daje gwarancję, że adresat ją otworzy i rzuci okiem na przesłanie reklamowe. Korespondencję trafiającą do domu każdy traktuje poważniej niż ulotki wrzucane luzem do skrzynki. Co ciekawsze, w domowym otoczeniu ludzie są na ogół bardziej skłonni do akceptacji treści reklamowych niż na przykład na ulicy. Do zalet tej formy reklamy dochodzi możliwość precyzyjnego kierowania przesyłek reklamowych i dokładnego określania zasięgu akcji.
Nakłady na pozyskanie potrzebnych adresów mogą być naprawdę niewielkie. Jeśli wysyła się do zaledwie 40 proc. stałych klientów kilka przesyłek reklamowych w roku, może to przynieść wzrost obrotów ogółem nawet o 80 proc.
„Handel“
IV/1999
Komórka i PR2000
Na wypadek awarii przewodowych sieci telefonicznych z powodu PR2000 wiele przedsiębiorstw spodziewa się znaleźć ratunek w wykorzystaniu infrastruktury telefonii komórkowej. Niestety, nawet w najbardziej optymistycznym przypadku będzie to jedynie częściowe rozwiązanie i tylko dla ograniczonej liczby przedsiębiorstw.
Chociaż prawdopodobieństwo rozległego uszkodzenia przewodowej infrastruktury telefonicznej jest bardzo małe, nawet najmniejsza awaria może mieć na tyle poważne skutki, że niezbędne jest podjęcie stosownych planów. Wiele przedsiębiorstw wiąże swoje nadzieje w tym zakresie z sieciami komórkowymi oraz wchodzącymi na rynek nowymi niskoorbitalnymi systemami satelitarnymi. Zachętą do tego typu inicjatyw jest masowy wzrost infrastruktury i pojemności łączy komórkowych, jak również rosnąca liczba użytkowników.
O ile jednak niskoorbitalne sieci satelitarne są już zgodne z PR2000, większość sieci komórkowych napotyka podobne problemy, jak ich tradycyjni odpowiednicy w sieciach przewodowych. Na szczęście większość operatorów osiągnie poziom tzw. ciągłości operacyjnej w zakresie PR2000 do połowy 1999 roku.
„Teleinfo“