Lenovo ma już ponad 10 proc. globalnego rynku

MD
opublikowano: 2010-08-19 09:34

Czwarty na świecie producent komputerów osobistych miał w minionym kwartale zysk, co nie udało mu się rok wcześniej.

W okresie trzech miesięcy, zakończonym 30 czerwca, wyniósł on 55 mln USD. Chińska spółka zwiększyła globalną sprzedaż o 50 proc. do 5,1 mld USD, głównie dzięki koniunkturze na krajowym rynku, a także innych rynkach wschodzących. Sprzedaż w Chinach poszła w górę o wyniosła 2,5 mld USD, a w Europie Wschodniej, Indiach, Ameryce Południowej, Pakistanie i Turcji 821 mln USD. Sprzedaż w USA, Europie i na innych rynkach rozwiniętych wzrosła o 38,5 proc. do 1,8 mld USD. Lenovo chwali się, że po raz pierwszy osiągnęło dwucyfrowy udział w globalnym rynku. Wyniósł on 10,2 proc.
MD, AP