Lenovo oddala się od IBM

Kamil Kosiński
opublikowano: 2006-04-12 00:00

Zmiana programu partnerskiego i wprowadzenie maszyn pod własną marką.

To nowości chińskiej firmy, która kupiła od Amerykanów dział pecetów.

Lenovo, chiński producent komputerów posługujący się marką IBM, wprowadza nowy program dla partnerów. Jego nazwa to Lenovo Partner Network.

— Do tej pory, ze względu na ścisłą współpracę z IBM, kontynuowaliśmy program partnerski IBM PartnerWorld. Korzystając z rozpoczęcia nowego roku fiskalnego, wprowadziliśmy nasz autorski program partnerski — mówi Jan Sobieszczański, dyrektor handlowy Lenovo Technology Polska.

Nowy program partnerski został też zsynchronizowany z wprowadzeniem na rynek komputerów sygnowanych marką Lenovo. Bo choć zgodnie z umową, na mocy której IBM sprzedał Lenovo swój dział pecetów, Chińczycy mogą jeszcze posługiwać się marką IBM, to zdecydowali się już na taki krok.

Nowy program partnerski dla sprzedawców pecetów IBM obejmuje pełny cykl życia relacji partnerskich — w tym rekrutacje, szkolenia, narzędzia sprzedaży i marketingu oraz usługi i pomoc techniczną. Program oparto na modelu dwuszczeblowym, rozróżniającym partnerów biznesowych i premium. To zmiana, bo IBM rozróżniał trzy rodzaje partnerów.

Do kategorii partnerów biznesowych trafiają właściwie wszystkie firmy współpracujące z Lenovo. Przepustką do drugiej grupy są obroty na produktach Lenovo, przekraczające 100 tys. USD rocznie.

— Kontakty do takich firm umieszczamy na naszej stronie internetowej, kierujemy do nich klientów, którzy zwrócą się bezpośrednio do nas, a także współfinansujemy prowadzone przez nich akcje marketingowe — opowiada Jan Sobieszczański.

Dzięki nowemu programowi partnerskiemu Lenovo chce wzmocnić proces kreowania popytu w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, w celu rozszerzenia bazy użytkowników swoich produktów. Obecni partnerzy Lenovo zostają automatycznie objęci nowym programem. Będą oni mogli nadal korzystać z przywilejów, które oferuje im udział w programie IBM PartnerWorld.