Lepiej wcale nie znaczy drożej

Outsourcing druku jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla firm poszukujących sposobów na zwiększenie efektywności działania.

Wprowadza m.in. metodologię mierzenia wszelkich kosztów związanych z obsługą drukowania, niezależnie czy jest to korporacja, jednostka administracji państwowej czy kilkuosobowe biuro. Jeśli zaczynamy mierzyć składniki kosztowe uwidaczniają się dziedziny, w których da się osiągnąć oszczędności. Już zbieranie danych do wyceny usługi wykazuje, że średnio jedna siódma kupowanego papieru nigdy nie staje się drukiem. Outsourcing średnio obniża koszty operacyjne od 15 do 40 proc. Mając na uwadze ciągłe zwiększanie liczby drukowanych informacji (wzrost o 18-21 proc. co roku), warto taki model rozważyć.

Outsourcing sprowadza koszty druku do wysokości opłaty za usługę, nie obciąża tabel amortyzacyjnych. Umożliwia również optymalizację przez redukcję liczby urządzeń. Oznacza to dla przedsiębiorstw mniejsze nakłady w sprzęt, mniejsze zużycie energii i odzyskanie powierzchni biurowej.

Utrzymanie urządzeń w ruchu wraz z logistyką ich eksploatacji, przy jednoczesnym zachowaniu właściwego poziomu dostępności usługi druku dla firmy, wymaga prowadzenia tych działań na dużą skalę, co w większości firm nie jest możliwe. Wybierając outsourcing druku, uzyskujemy dostęp do technologii stosowanych w urządzeniach wielofunkcyjnych przy tzw. niskim progu wejścia. Zaawansowane funkcjonalności, takie jak scan to email, fax to email czy scan to file, zmieniają dostęp do dokumentów. Maszyny można również zintegrować z elektronicznym obiegiem dokumentów, a niewielkie modele z kilkoma podajnikami ułatwiają wykorzystanie papieru jednostronnie zadrukowanego do ponownych wydruków poglądowych, co jest tańsze i bardziej ekologiczne.

ROBERT KOZIOŁ

prezes KEN TI

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Lepiej wcale nie znaczy drożej